rode plekken, exceem door fruithap, wie herkent dit?

Jochem krijt nu een week of 3 a 4 een 1e hapje, fruit. (half potje per dag)  Ik ben begonnen met appel, erg lekker. Toen een week banaan, ook heerlijk, nu een paar daagjes peer. Nu heeft hij sinds wisseling banaan/peer, rode vlekken op z'n gezichtje, elleboogjes, handjes en nekje. En het lijkt erger te worden dan dat het over gaat. Nu heb ik hem vandaag geen peer meer gegeven, niets aan fruit. Ik hoop dat het weer weg zal zakken. Betekent dat hij allergisch reageert op peer of werkt de banaan nog door? Hoe snel gaat zoiets over en blijft hij nu allergisch? Ik hoop dat iemand dit ook al eens heeft meegemaakt en ben benieuwd wat je ermee gedaan hebt.
Groeten marijke
 
Hoi,

voor kinderen met eczeem is banaan niet heel goed om mee te beginnen geloof ik. Maar het is toch proberen waar kinderen wel of niet tegen kunnen.
Ik heb wel vaker gehoord dat baby's erge uitslag van banaan kunnen krijgen. Kan goed zijn hoor, dat ze er nog over heen groeien!
Gewoon eerst iets anders proberen!

Groetjes Petra
 
Hoi,

Ik zou even helemaal stoppen met een fruithap of anders in ieder geval met zowel banaan en peer, dan wachten tot het eczeem wegtrekt en 1 voor 1 opnieuw uitproberen. De reactie moet binnen 24 uur merkbaar zijn. Mogelijk is het gewoon een reactie op ander voedsel dan melk en moet hij daar gewoon aan wennen. Mogelijk heeft het helemaal niets met het eten te maken. Nu je nog zo aan het beginstadium staat kun je nu nog makkelijk opnieuw beginnen.

succes, grt Dees
 
Terug
Bovenaan