rode plekken in knieholte

hoi
mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft al maanden last van rode plekken in de knieholte,borst en rechte pols. Op de borst en rechte plos heb ik wel een verklaring voor hij doet sabbelen op zijn handjes en daar gaar een hoop kwijl mee dat op zijn borst valt.maar mijn probleem is bij de knieholte op het concultatiebureau zeggen ze smeren smeren met baby vaseline(ook wel vaseline cetomacrogol)dit doe ik al een tijd help geen ene r**t . Dus ben ik met hem naar de huisarts geweest daar wist ze het ook niet zo goed maar had ze mij een schimmelcreme gegeven (ketoconazol) maar daar wordt het eigelijk erger van.het ziet als een rode plek met kleine bobbeltje en op zijn borst heeft hij jeuk met daar doet hij met zijn handen vrijven en wordt het door het vrijven roder.heeft iemand hier ervaring mee of een goede tip en een wonder middel.   alvast bedank
groetjes sabrina

hoi Sabrina

Klinkt in mijn oren als eczeem en dan helpen deie crem's niet daar houdt je alleen de huid mee vet zodat die niet droger wordt. En als het inderdaad eczeem is lijkt mijn creme tegen schimmel ook nie echt werken mar daar heb ik geen ervaring mee. Ben zelf vandaag met mijn zoontje naar een dermatoloog geweest ivm zijn eczeem en heb nu een vette creme voor zijn droge huid en een andere hormoonzalf. Hij had nl al wel hormoonzalf via de huisars maar die hielp niet echt. Dus we gaan nu maar weer smeren met de andere pffff. Ik hoop dat je  er wat aan hebt ik zou even informeren bij de ha of het toch geen eczeem is.
gr Michelle  

hoi,

ja dat kan eczeem zijn hoor raar dat huisarts dat niet zie zeg pppfff.......maar gewoon mee terug gaan en vragen of het eczeem kan zijn kijken wat ze zeggen......
nou heel veel sterkte ermee......

groetjes jantina

Lijkt mij ook eczeem, maar ik ben geen dokter. Een hormoonzalf helpt wel, maar alleen als je blijft smeren. En hormoonzalf is niet echt goed voor je kindje.
Ik denk dat het beter is om uit te zoeken waar de eczeem vandaan komt. Bij mijn dochter werd het veroorzaakt door koemelk. Door koemelk van het menu te schrappen verdween de eczeem.

Hoi Reisa,

Eczeem heeft niet altijd een oorzaak was het maar waar dan kom je je er meestal wel een keer acher waar het aan ligt.
Bij mijn zoontje is het waarschijnlijk erfelijk, heb het   zelf als kind gehad en mijn schoonvader heeft het ook en mijn man hooikoorts, tel uit je winst. Ik geloof wel dat er bij de meeste een oorzaak is maar dus niet altijd.
Ik hoop trouwens wel dat we bij mijn zoontje ook nog een oorzaak vinden hoor maar het is in ieder geval geen koemelkallergie want dat heb ik al moeten proberen.

groetjes Michelle

Terug
Bovenaan