rode plekken

Hey,

Floor heeft tegenwoordig in sommige plooien echt rode plekken. In haar nek, maar bijvoorbeeld ook onder haar okseltjes. Hier zelfs zo erg dat het soms een beetje bloed. We drogen haar echt heel goed af, dus daar kan het niet aan liggen...

iemand tips?

liefs,

T

Ik ben in de tropen geboren en daar worden babies helemaal in de talcpoeder gezet om alle plooitjes goed droog te houden. (ze zien er soms echt uit als een soort poedersuiker ongeluk, hihi)

Zijn Floors plooitjes idd een beetje klam in de loop van de dag dan zou je dat eens kunnen proberen.
Ik zou alleen even oppassen met van die geparfumeerde meuk. Zeker als haar huidje al wat beschadigd/gevoelig is. En anders misschien even naar de huisarts? (ik ben qua huid-tips echt een beetje klaar met het cb, het lijkt wel of die aandelen in Bepanthen hebben...)

Succes!
Evje

ja een dun laagje sudocreme kan al goed helpen.doe ik soms ook bij Kyandro want die heeft dat soms ook.(bij ons in het verpleeghuis gebruiken we ook sudo voor zulke dingen)of dun laagje talkpoeder(maar dan moet je wel uitkijken dat het niet teveel is en op gaat hopen in de plooitjes.want das ook niet goed.
succes en hopelijk gaat snel beter
liefs jootje

ok... heb nu beiden. had al sudocreme in huis, en heb ook talkpoeder. ga het eerst weekej aankijken met sudocreme, helpt dat niet voldoende, dan ga ik talkpoeder proberen (en niet de combi ;))

liefs,

T

sudocreme werkt echt super. Eerst schoonmaken, dan heel dun aanbrengen en gewoon laten zitten tot de volgende wasbeurt. Bij Rick en Tom was het de volgende dag weer weg

Hier ondanks dat ik zelf geen aanhager ben van het CB wel aanhanger van bepanthen.
Juul heeft het ook geregeld in zijn keelplooitjes en onder de okseltjes. Goed schoonmaken even bepanthen en volgende dag al weer een stuk beter.
Als Juul niet in bad gaat, dan doe ik even met een washandje de okeltjes en de keelplooitjes anders zit er te lang tussen, en gaat het broeien.

liefs nath

Terug
Bovenaan