rode pukkeltjes

Hallo ouders,
Wij hebben een zoontje van 7 weken, sinds een paar dagen heeft hij rode pukkeltjes op zijn wangen en oogjes. Wie kan mij zeggen wat het is en waardoor het komt? En wat ik het beste voor kan gebruiken? Help!
 
Hallo sherry
Ik snap dat je dit niet leuk vindt! Helaas is er niet veel aan te doen. Naar het schijnt komt het door de hormonen. Tijdens de zwangerschap heeft je zoontje namelijk ook veel hormonen doorgekregen via jou. Nu zijn die hormonen bijna allemaal zijn lijfje uit en komen die verschrikkelijke pukkeltjes! Mijn zoontje heeft dit ook erg gehad net toen we zoveel bezoek over de vloer kregen en ik me maar excuseren... Maar na twee weekjes ongeveer verdwijnt dit weer vanzelf! Dus geen zalfjes, alleen maar een beetje geduld.
groetjes,
Febe
 
yep, inderdaad.hormoonpukkeltjes, baby-acne, milaria, kan je er van alles over lezen in de boeken............Maar blijft vervelend. Overigens hebben ze er zelf niet zo veel last van.
Soms wordt het wel geirriteerd, doordat het bijv. heel koud is buiten, en ze ook nog eens een hele schrale huid hiervan krijgen, dan mag je het best invetten met een vetttige creme. maar niet dus met medicinale zalf.
succes, trekt vanzelf weer weg, al duurt het soms wel wat weken tot soms enkele maanden.
 
Hoi! Mijn zoontje had ook erg veel last van pukkeltjes/uitslag op zijn gezichtje en borstje. Wij gingen uit van de normale hormonale pukkeltjes maar het bleek toch koemelkallergie te zijn. Hou het dus goed in de gaten. Mijn zoontje was overigens erg onrustig, huilt veel en slaapt weinig. Vandaar dat we er vlot achter kwamen dat het koemelkallergie was. Na een paar dagen speciale voeding zagen we al verschil. Zeg niet dat jou kindje het heeft hoor maar hou het wel in de gaten. Groetjes, Tanja
 
Hoi,
Onze dochter heeft het ook gehad. Inderdaad een erg vervelend gezicht. We hebben er niets op gedaan.
Nu is ze 10 weken en iedereen zegt dat ze zo'n gaaf huidje heeft. Dus geduld..
 
Mijn zoon had dit ook, toen hij nog borstvoeding kreeg. Blijkt dat de melk nogal veel vet bevatte! Heel goed voor hem maar niet voor z'n huidje! Je kunt er beter niets opsmeren, maar let wel op dat je zelf niet te vet eet. Geen chocola, en minder melk drinken.
Je kindje heeft er geen last van maar het is geen mooi gezicht! Gelukkig trekt het snel weer weg. M'n zoon is nu 4 maanden en puntgaaf!
 
Deze vraag stelde ik ook een week geleden op dit forum... Mijn dochtertje is nu ook 7 weken en heeft hetzelfde. Op het CB zeiden ze dat het babyacne was. Ikzelf was in de veronderstelling dat het koemelkallergie was en ben gestopt met het drinken van melk. Ik weet niet of dit laatste er iets mee te maken had maar het wordt nu minder. Haar huidje voelt aan als 'karton'. Telkens als ik haar luier vervang doe ik daarna haar gezichtje insmeren met wat natusan olie. Het lijkt erop alsof ze er last van heeft (jeuk) want ze blijft over haar gezichtje wrijven (na een beetje olie doet ze dit niet meer). Ik ben bang dat we toch even geduld moeten hebben tot het vanzelf weggaat.
 
Terug
Bovenaan