Rode pukkeltjes

Hoi allemaal,

mijn zoontje is ruim 5 weken oud en heeft sinds een paar dagen allemaal kleine rode pukkeltjes in zijn gezicht, nek en hals. Moet ik me nu zorgen maken??

Ik geef 4x bv en 2x fv. Ik heb ook niets nieuws voor de was of voor in bad gebruikt.

Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Groetjes Linda
 
Hoi Linda,

Het zouden eventueel warmte pukkeltjes kunnen zijn...
Als je twijfelt zou ik gewoon meteen even contact opnemen met de huisarts om het na te vragen.

Groetjes Marieke
 
Hallo,

Mijn zoontje, van inmiddels 16 maanden, had dit ook rond die leeftijd. Zijn mooie egale gezichtje zat ineens onder de kleine rode puntjes. Dit was een klein virusje (net als verkoudheid) wat vooral met dit weer erg heerst. Natuurlijk huisarts waarschuwen als je twijfelt maar hij krijgt in de rest van het komende jaar dat soort dingetjes nog wel een aantal keer! Vast heel onschuldig, gewoon kleine reactie.

Liefs mama van Pip
 
Mijn dochter had vorige week ook allemaal kleine rode pukkeltjes, ter
grootte van speldeknopjes, over haar hele lichaam. Dat was een
onschuldig virus volgens de huisarts.

Rode pukkeltjes kunnen ook wijzen op een kinderziekte (die in de meeste
gevallen ook onschuldig verlopen). Bij de apotheek is een folder
beschikbaar over kinderziekten met vlekjes, daar worden ze allemaal in
beschreven.



Maar bij twijfel altijd naar de huisarts, beter een keer te veel dan een keer te weinig.



groeten Irma

 
Mijn dochter had dit ook toen ze vier weken oud was. Het waren hormoonpukkeltjes en dit is volkomen normaal rond die leeftijd. Rond zes weken was dit weer over. Geen zorgen maken dus.
 
Terug
Bovenaan