Rode vlekjes die komen en gaan

Hoii,<br />2,5 week geleden is ons zoontje geboren. Hij heeft best last van puistjes wat normaal is hadden we begrepen, zeker bij borstvoeding. Maar hij heeft ook last van rode vlekjes op zijn gezicht. De vlekjes zijn misschien 1 centimeter doorsnee, sommige groter sommige kleiner. De vlekjes komen en gaan. Ene moment zitten er 20 op z’n gezichtje, en een uur later is het weer bijna weg.<br />Herkennen jullie dit? Enig idee wat het is en of de baby er last van heeft?<br />Bedankt!<br /><br />Toevoeging: ik zat net met een lamp te kijken maar in elke vlek zit ook wel een soort klein puistje of bultje. De puistjes blijven ook wel.meer zitten (maar wisselt ook per dag) maar de vlekken eromheen wisselt echt per uur..

Ik denk dat dit baby acne is. Volkomen normaal!

Baby's hebben de eerste maanden vaak vlekjes die komen en gaan. De huid is nog heel onrustig en de hormonen werken nog in het liefje. Het duurt vaak wel wat maandjes tot de huid helemaal tot rust komt. Baby acne, berg, schimmeltjes, spruw en eczeem kwam hier allemaal voorbij in de eerste 4 maanden ;)

Mocht je het niet vertrouwen, ga dan gewoon even naar de huisarts. Maar ik denk dat je ervan uit kan gaan dat het niks geks is, baby's hebben vaak vlekjes of bultjes die weer weg trekken ;)

Kleintjes krijgen zo snel vlekjes heb ik inmiddels geleerd. Ons meisje had met 7 weken ineens een hele rode borst. Bleek ook babyacne kwam ik later achter bij het consultatiebureau waar ik een foto had laten zien ☺️ Even in de gaten houden en niet aan frutten, dan is het hopelijk vlot weer kalm.

Terug
Bovenaan