rode vlekjes, en puistjes?

hoi allemaal,mijn zoontje is nu 6 weken,en heeft last van hele hele kleine rode vlekjes en kleine puistjes(lijkt t wel)over zijn gezichtje.
Het is echt alleen in zijn gezichtje verder niet over zijn lichaam,dus wie weet wat t zou kunnen zijn?
Voedselallergie?
ik hoor t graag als iemand hier ervaring mee heeft.
Liefs door en jeremy
 
Hoi, mijn zoontje had het ook soms en is vanzelf weggegaan, die puistjes zijn misschien vetpuistjes en dat is normaal. De huid moet wennen en ook aan de voeding. Maar als je het niet vertrouwd altijd ff naar de dokter hoor ogf op het cb vragen! Die rode vlekjes trokken bij hem vanzelf ook weg en hij heeft het nu nog wel eens en hij is nu een jaar. Groetjes, Hedy
 
Hey hallo,



Mila heeft het ook hoor, de ene dag wat erger dan de andere.

Houd het goed schoon en droog.

Merk dat de bultjes rondom haar mondje erger worden als ze wat sijpelt, of melke morst, dus als het nattig is.



Zou me er geen zorgen om maken, heb het bij andere babies ook vaak
gezien, dan dacht ik altijd nog; huh, wat heeft dat kind nu voor
vlekken in het gezicht. haha.



Mila is nu 7,5 week, en doet het echt prima. Vandaag heeft ze haar
eerste prik gehad. Ze is al 1,5 kilo aangekomen en drinkt per keer 160
cc.

Laatste fles krijgt ze tegen 23.00, en dan tegen 05.00 komt ze weer.

Ze is heel tevreden, het gaat me na enige weken kennis maken met elkaar, makkelijk af.



Hoe vergaat het jou?



Ga je nog weer zoeken naar een baan, of blijf je voorlopig lekker thuis. Ik moet over krap 3 weken alweer joh, bleeeehhh!!!!



Ik ga de ene week 2 dagen werken, en de andere week 4 ochtenden ivm
ploegendienst van mijn vriend. Zo hoeft Mila maar 2 dagen in de 2 weken
naar beide oma's.



Groetjes en een kus aan Jeremy!!



Sannes

mv Mila 19-2

 
Hoi door,

Gefeliciteerd met de geboortje van je zoontje, fijn he om hem nu lekker vast te kunnen houden na al die tijd wachten..
Ik zou me niet meteen zorgen maken om een voedselallergie, baby's hebben vaak wat bultjes of vlekjes, kunnen verstopte talgkliertjes zijn of wat irritatie aan de huid, kijk eens wat ze doen als je erop drukt(zachtjes).
Als je kleine jeuk heeft of het blijft lang zitten zou ik even naar de huisarts gaan ook als je twijfelt trouwens, je kunt met die kleintjes beter een keer te vaak als te weinig gaan..

Geniet maar lekker van je kindje, groetjes Mary jane
 
Heeeej Sannes!
Wat leuk om je weer eens te horen, fijn om te horen dat t zo goed gaat met jullie!
Ik schrok echt van die vlekjes en pukkeltjes, ik denk die heeft allergie ofzo, haha.
Nou dan ga ik me geen zorgen maken hoor.

Voor de rest gaat t met Jeremy erg goed,hij is morgen 6 weken,en met 4 weken was ie al 800 gram aangekomen, dus ben benieuwd hoeveel t over 2 weken is als ik weer naar t CB moet.
Hij zit al een weekje in maat 62, nog wel een beetje ruim,maar 56 was echt al te krap.pfffffffff word echt een reus hoor, haha
Hij drinkt nu de ene keer 150 cc, en soms een fles van 180 cc ligt er aan.
En lachen dat ie doet, echt leuk!!!!!

Tja zo zit je nog in je verlof en zo moet je weer aan de slag, de tijd gaat echt hard hoor!
Balen he!maar ja wel lekker dat je maar 2 dagen of 4 ochtendjes werkt, toch?

Ik heb helaas bekkeninstabiliteit gekregen, 3 weken na de bevalling,eigen schuld dikke bult(teveel gedaan en gesjouwt), dus dat is wat minder.
Maar ja krijg nu therapie, en moet me aan oefeningen houden, dus hoop dat t niet al te lang gaat duren, en ja dan maar eens kijken voor een baan!
moet me deze week weer in schrijven bij t CWI, en weer opnieuw uitkering aanvragen, bla bla bla, en kijken hoe dat met me bekken gaat, of ik in de ziektewet ga of niet.

Maar voor de rest gaat t wel lekker, hahaha
Nou ik ga weer ff bij de kleine uk kijken, die word ook wakker,dus hongerrrrrrr!

Geef Mila ook maar een knuffeltje,en tot gauw weer!
Liefs door en jeremy!!!!
 
Hoi,

Toen Mirthe ongeveer  5 weken was kreeg ze ook overal in haar gezicht rode pukkeltjes, net puistjes (soms ook met gele puntjes erop). Dit noemen ze ook wel hormoonpukkeltjes of baby-acne. Komt door de hormonen die je baby tijdens de zwangerschap van jou heeft binnengekregen. De rode pukkeltjes bleven bij Mirthe ongeveer 1.5 week aanwezig, werd geleidelijk aan minder.
Wat ik begrepen heb, kan je er verder ook niets aan doen (geen zalf oid). Moet vanzelf minder worden...

Groetjes Lijdi en Mirthe (11-10-05)
 
hoi,
Mijn dochtertje is nu 7,5 week oud. Met 6 weken kreeg ze ook uitslag in haar gezicht...ook puistjes met hier en daar een wit/geel puntje erop, bij haar zaten er ook enkele schrale plekjes op de wenkbrauwen en schraal op de oren en achter de oren. Ik had het idee dat ze hier jeuk aan had en ben dus naar de huisarts gegaan..ze bleek een schimmelinfectie te hebben. Ik heb een zalfje gekregen en na een paar dagen was het al stukken minder en nu is het over.
Als het een allergie is komen de pukkeltjes langzaam opzetten en wordt het oppervlak steeds groter en gaat ook niet vanzelf weg..
Misschien uit voorzorg toch ff naar de HA gaan, mischien heeft je kindje er wel last van...

Succes. Door1
 
Hallo

Mijn dochtertje (14/11/2005) heeft er ook last van. 's Ochtends is haar huidje hartstikke gaaf en vanaf de middag komt het iets meer naar boven. Rodere wangen met pukkeltjes. Ikzelf denk dat het komt doordat ze veel met haar handjes in haar mondje zit en dan nat over haar wangetje wrijft. Ik zal het volgende week ook eens navragen aan het CB maar omdat het iedere keer verdwijnt denk ik dat het niks is.

gr angelique
 
Terug
Bovenaan