Rode vlekjes op gezichtje en droge huid

Hallo,

mijn zoon van 6 weken, heeft rode vlekjes op zijn gezicht hals en achter zijn oren.
Dat voelt ook heel ruw aan.
Dit heeft hij sinds een paar weken.
Zal wel door de borstvoeding komen werd mij gezegd.. maar jou zou denken dat het nu toch over zou zijn..

Hebben jullie dit ook gehad?

hoi hoi

ja ik heb dat ook gehad met mijn zoontje ben ermee naar de dokter gegaan en hij adviseerde mij om bij de da bepanthem te kopen end at er op te smeren want het is dat zijn lichaampje erop reageert dat het nou niet meer de hormonen van jou krijgt met dat zalfje was het binnne 1 dag weg

groetjes joan

Bij ons komt het ook af en toe voor, de ene keer is het erger dan de andere keer, en soms is het helemaal weg...ik smeer er een klein beetje lanette creme op (is een soort vaseline) maar niet te veel, het gaat vanzelf weer over, alleen als je denkt dat je kindje er erg veel last van heeft zou ik er naar laten kijken, maar bijna alle babies hebben het...

groetjes Yvonne

Grappig! Bij mij precies hetzelfde!! Begonnen met 2 weken (net als kraamzorg weg is...) en op z'n ergst met 6 weken...
Ik werd in het begin al gewaarschuwd: van borstvoeding krijgen die kleintjes allemaal rode vlekjes, moet je niet te veel van aantrekken. Maar toen mijn zoontje zijn gezichtje, hals, hoofdje, borstkas en schouders onder had zitten met rode bultjes, had ik zoiets van ja, ja, van de voeding???
Op CB zeiden ze al snel: is een uiting van een droge, gevoelige huid. Dus toen hebben wij de verzorging helemaal omgegooid. Christian gaat nu om de 2 dagen in bad (op andere dagen een opfrisbeurtje van gezicht, handen en billen) met extra vettende balneum badolie, wordt elke dag ingesmeerd met vette creme, geen geparfumeerde producten (vooral zwitsal is erg aggressief voor babyhuidje!), geen zeep en de schrale, rode plekjes nog eens 2-4 per dag extra insmeren met vette creme.

Hiermee zijn de vlekjes/bultjes snel verdwenen en met even doorzetten werden ook de ruwe,schrale plekken weer wat zachter. Maar hij zal altijd wel een droog, gevoelig huidje houden...

Dus: lekker vet houden!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (12 weken)

Hallo,

bedankt voor de reactie's... maar nu hoor ik weer wat anders dan jullie allemaal vertelden.
Mijn huisarts denkt dat het exceem is..
Ik heb ook lanette gekregen.
Vreemd, we hebben allemaal dezelfde klachten met ons kind, maar overal
wordt iets anders gezegd.
Maar ik ga het eerst proberen met bepanthen, en als dat niet helpt ga ik lanette gebruiken.

Groetjes!

Terug
Bovenaan