Rode vlekjes op z'n buikje

A

Anoniem

Guest
Hoi dames, hoop dat het met lukt dit stukje te plaatsen.

Net toen ik Finn in bad had gedaan zag ik dat ie allemaal rode vlekjes op z'n buikje had.
Hij heeft geen koorts gehad o.i.d. en lijkt absoluut niet ziek.
Ik heb gelijk m'n schoonzusje gebeld die leidster is op het KDV of er iets van rode vlekjes heerst, maar ze zei van niet. Net nog even gekeken of ze er nog zitten en het niet van het warme badje kwam ofzo, maar ze zitten er nog.

Was erg bang dat het de vijfde zieke zou zijn want dat is voor (pas)zwangere vrouwen erg gevaarlijk en we hebben deze week 2 pas zwangere  dames gezien.

Volgens internet komt de vijfde ziekte alleen bij kindjes vanaf 4 jaar voor en de vierde en zesde ziekte begint met koorts en dan vlekjes.

Iemand enig idee wat Finn kan mankeren?

Thanx!

Tessie

Hoi,

Hier een poging tot reageren. Wat een ramp is het om op het forum te zijn op dit moment.

Maar goed, dit was niet wat je wilde weten. Wat ik me afvroeg, is Finn laatst ingeent? Want BMR kan die vlekjes geven. Is hij de afgelopen weken niet geprikt dan kan het ook iets onschuldigs zijn. Even afwachten, wordt het erger dan de dokter bellen. Tess heeft wel vaker vlekjes en de volgende dag zijn ze allemaal weer weg  Dan weet ik het ook niet... maar denk maar dat het vast onschuldig was...

Succes met de kleine man.

Groetjes Nanda

Hoi,

Volgens mij kan een jonger kindje ook de vijfde ziekte krijgen hoor. Laatst een meisje van 2 gezien met de 5e ziekte. Als je het niet vertrouwd gewoon de dokter bellen hoor.

Succes.

Gr. Natasja mv Jamie

Hey!

Als je iets niet vertrouwd, gewoon bellen! Is de beste tip die ik ooit gehad denk ik, haha!
Thomas heeft met 9 maanden de zesde ziekte gehad, en ik ben er toen ook voor langs de huisarts geweest. Wist ik veel, al die vlekjes op mijn gave kindje..
Die vertelde mij toen het volgende:

6e ziekte begint met koorts en eindigt met vlekken
5e ziekte begint met vlekken en eindigt met koorts

Weet niet of je er iets aan hebt, maar in ieder geval sterkte voor jullie en beterschap voor het vlekkenmonstertje, hihi!

-X- Marieke

Misschien zijn het waterpokken. Ik hoorde dat dit vaak begint op de romp en heel snel kan uitbreiden. De vlekken worden blaasjes, die gaan knappen en dan drogen ze in. Het kan erg jeuken. Sommige kindjes hebben er veel last van , andere heel weinig.

Het leek erop dat Julian een dikke week geleden met de pokken begon, maar het bleef bij 2 blaasjes bij zijn lies, dus erg vaag. Ik vraag het maandag even op het CB.

Als je via Google plaatjes zoekt kun je de vlekjes vergelijken met die van Finn.

Groetjes,
Ellen mv Julian

jemig dat het forum nu nog steeds niet normaal functioneert!!!

anyway, ik dacht toch ook aan de 5e ziekte...

maar mbt de zwangere vrouwen, is het niet alleen gevaarlijk als ze zelf de 5e ziekte niet hebben gehad, want dan hebben ze geen antistoffen?? dit heb ik ook op google gevonden (link van Wikipedia). Mochten die vrouwen het dus niet hebben gehad, moeten ze contact opnemen met hun huisarts.

suc6!

liefs Jenneke mv Ivar

wow, het is even doorzetten maar hier dan toch mijn reactie, hoop ik...

Uhhhh, Stijn heeft ook vlekjes gehad maar ik kan mij even niet meer herinneren of dat voor of na ons bezoek was... oeps! Maar het was binnen twee dagen weer weg en hij had er geen last van. Denk zesde ziekte. Oh ja, dat was de week er voor...

Hoe is het verder met de hele fam. Iedereen weer beter? Pfff wij hebben ook een ronde gehad hoor. Begon idd fijn met hoofdpijn maar daar bleef het niet bij. We zijn allemaal goed ziek geweest (geen stippies) maar nu, een week verder, weer topfit (ahum).

kusss aan allemaal!

Hoe is het nu? Weer helemaal vlekvrij?

Dean had toen hij 8 mnd was ook allemaal rode vlekjes. Hij zat er al heel snel helemaal onder. Het was volgens de dokter de 5e ziekte, maar hij heeft vooraf 1 keer koorts gehad. Hij was er voor de rest ook niet ziek van.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan