rode vlekjes

hoi meiden,

mss kunnen jullie mij geruststellen: heb sinds een paar dagen hele kleine rode (droge) vlekjes op mijn onderarmen (geen jeuk) , worden er steeds meer, en t begon met 1 klein plekje aan zijkant van mijn onderbuik. Herkennen jullie dit misschien? enig idee of dit met zwangerschap te maken kan hebben? ben benieuwd.. wil hier nl niet zo vlak voor de kerst nog een huisarts voor bellen.. thx..

Het kan zijn dat je huid nu wat gevoeliger is. Zolang het zich niet te ver verspreidt en het niet jeukt zou ik me niet te veel zorgen maken. Ik heb op mijn bovenarm ook vlekjes sinds een paar weken, lijkt een beetje op beginnende eczeem ofzo, maar het voelt anders. Jeukt verder ook niet. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet mee naar de dokter ben geweest hoor, maar ik maak me er niet druk om. Heb sowieso een redelijk gevoelige huid en mijn zus had al aangegeven dat dat tijdens de zwangerschap erger zou worden, had zij ook.

Maar als je je ongerust maakt, is het natuurlijk wel verstandig om toch even langs de huisarts te gaan. Anders loop de heel de tijd te piekeren en dat is ook niet fijn.

Even een nov2011 mama die mee spiekt. Heb het bij beide zwangerschappen gehad. Dit keer erger dan de vorige keer. Na de zwangerschap verdwijnt het weer, is nu al bijna helemaal weg!

goed te lezen, denk idd dat het onschuldig is. Was vandaag bij vk voor 1e keer, maar ben vergeten ernaar te vragen, niet zo handig. Het is in ieder geval niet erger geworden de afgelopen dagen dus laat het maar even zo. Dank voor jullie berichtjes!

Terug
Bovenaan