Rode vlekken en bultjes nek en gezicht

Hi,

Onze baby heeft ineens sinds 1,5 week tijd rode bultjes op haar gezicht, nekje en schedel. Het begon eerst met een paar bultjes op haar wang en nu zit ze echt helemaal onder. Het zit in haar t-zone, haar voorhoofdje, wangen en kin zitten helemaal onder. Ook heeft ze het voor en achter op haar nekje zitten. Ze zijn vuurrood met (op sommigen) witte puntjes. Het gekke is dat het begon toen mijn eigen huid ook ineens slechter werd. Ik heb mij door de jeugd verpleegkundige van de groeiapp chat laten vertellen dat het baby acne is.

Onze dochter is 4,5 week oud.

Hebben meer moeders hier last van? En ging dit snel weg? Het ziet er zo verschrikkelijk zielig uit …
 
Dit zou zomaar kunnen hoor! Mijn zoontje had het ook rond een maand oud. Het verdwijnt vanzelf, maar het ziet er zo zielig uit. Na een paar weken was alles weg.
 
Mijn dochtertje van 7 weken oud heeft dat ook sinds week of 2. Ziet er niet heel fraai uit, ik noem haar intussen al pukkelkopje ;) Maar is wel heel onschuldig. Komt nog door jou hormonen die zij tijdens zwangerschap heeft meegekregen.
 
Er bestaat baby acne. Dit ontstaat doordat de hormonen van de moeder nog door het lichaam van de baby gieren, maar die horen er niet. Hormonen zijn hardnekkig dus duurt wel ff voordat ze afgebroken zijn. Daarom krijgen baby’s dat pas meerdere weken na de bevalling.

Is trouwens terug te lezen op Google. Raad het meestal niet aan, maar in dit geval wel interessant om te lezen
 
Is baby acne! Google maar eens. Heel onschuldig. Veel baby's krijgen dit. De eerste maand zijn ze nog zo mooi gaaf en is het huidje zacht, daarna veranderd dat. Komt door hormonen. Het gaat vanzelf weer weg, echt. Mijn beide dochters hebben het ook gehad, maar het zegt echt niks over de verloop van het huidje in hun verdere leven hoor! Gewoon afblijven, het trekt vanzelf weg. Ze zien er alleen even wat minder knap uit.
 
Herken het helemaal. Onze kleine man kreeg het ook toen hij een maand oud was. Hij zag er niet uit ;). Maar hij had er zelf geen last van! :) Na een paar weken was het weer weg gelukkig. Ik had zelf rond dezelfde tijd ook wat meer last dan normaal. Wat die hormonen toch al niet allemaal doen haha
 
Ja inderdaad, mijn lichaam is ook helemaal van slag door de hormonen! Gelukkig dan weet ik dag het overgaat. Mijn schoonzusje zei dat ik er moedermelk op kan smeren, ik weet niet of iemand van jullie daar ervaring mee heeft?
 
Terug
Bovenaan