Roken en drinken

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik lees ook al een tijdje mee met jullie verhalen en dacht het wordt tijd om ook eens een stukje te schrijven. Ik heb namelijk een vraag die ik hier nog niet zo vaak ben tegengekomen. Wij zijn sinds juni bezig. Ik drink vaak als ik thuis kom uit mijn werk een glaasje wijn (soms twee, soms drie). In het weekend hebben we vaak vrienden op bezoek of gaan gezellig op een terrasje zitten. Ook dan drink ik wijn. Verder rook ik ook nog eens (niet veel ca. 8 sigaretten op een dag). Nou vraag ik me af, is dit nu al schadelijk en beperkt het de kans op een kleintje?? Ik bedoel, voordat je weet dat je zwanger bent, ben je theoretisch al 4 weken zwanger. Uiteraard stop ik met roken en drinken als ik eenmaal zwanger ben.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Groetjes!!

Hallo,

Die vraag stel ik mezelf ook weleens.
Als het nou een jaar gaat duren, dan kun je al die tijd niet meer lekker genieten van een sigaretje en een wijntje! Wij zijn nu een half jaar bezig, en vind dit zo frustrerend!
Ik rook alleen in het weekend,maar dan wel ongeveer 14 sigaretten,en c.a 8 wijntjes. Natuurlijk is het makkelijk als je weet dat je zwanger bent,dan heb je een goede reden.

Blijf gewoon je wijntje drinken en sigaretje roken.Ooit ergens gelezen dat dit echt geen kwaad kan. Zodra je weet dat je zwanger bent dan natuurlijk wel stoppen met drinken en roken.

xxx

Hoi hoi,mijn advies is,stop nu al met drinken,want er is bewezen,en op tv geweest dat drinken nog scadelijker is dan roken,ik rook zelf ook alleen drink dan wel niet,maar net wat je zegt het vruchtje is er al voor dat jij weet dat je zwanger bent,maar dat beinvloed niet zo erg hoor volgens mij,veel sucses gr manuela

Beetje tegenstrijdig, maar ik las een week geleden dat je pas na 2 maanden je kleintje gaat voeden met spul dat jij naar binnen werkt, en ik heb van de week gelezen, dat het je minder vruchtbaar maak, drinken en roken.

Persoonlijk denk ik toch dat het voor iedereen anders is.

Een vriendin was niet met zwanger worden bezig, en werd het dus wel.

En kwam er pas na 7 weken achter.
En die dronk 3 dagen tot ze bezopen was, en rookte de eerste 3 maanden van de zwangerschap stevig, en een keer per week een joint ging er geloof ik ook nog wel in...

Ze is nu onder tussen acuut gestopt met alles, en heeft al 5 maanden een prima zwangerschap.

Xje zoey3

Ik denk dat je zelf wel weet wat het beste is voor je lichaam. Het lijkt wel of je een soort goedkeuring vraagt? Als jij wilt roken kun je dat natuurlijk blijven doen, maar in je hart weet je ook wel dat het niet goed voor je is ;-) Heb zelf ruim 10 jaar gerookt en ben er mee opgehouden. Wat een opluchting is dat! Heb er nu geen behoefte meer aan, rookte een pakje per dag. Groetjes!

Ik sluit mij aan bij Marije. Wilde net zoiets zeggen. Je moet altijd doen waar jij je goed bij voelt,maar vergeet niet te denken aan je baby.

Terug
Bovenaan