roken en zwanger worden??

A

Anoniem

Guest
ik heb even een vraagje

ik ben vanaf 23 mei gestopt met de pil maar rook nog steeds kan dit kwaad of niet?
als ik dalijk echt zwanger blijkt te zijn probeer ik ook te stoppen maar kan dit nu kwaad?

groetjes

het is natuurlijk straks voor je kindje beter als je   stopt (nu al),maar in 1 keer stoppen ids ook niet goed .Probeer het langzaam af te bouwen succes
groetjes:)

Hoi Patricia,
Roken tijdens de zwangerschap is niet goed dat weten we allemaal. Als roker weet ik precies hoe je je voelt. In principe schijnt het nu nog geen kwaad te kunnen als je maar stopt zodra je weet dat je zwanger bent. In die eerste weken komen de schadelijke stoffen nog niet bij het vruchtje. Wel is het zo dat als je rookt je minder vruchtbaar schijnt te zijn.
Het is een afweging die je voor jezelf moet maken. Ik ken ook meiden die rookten en gewoon heel makkelijk zwanger zijn geworden, dus ja...

Meid doe waar jij je het prettigst bij voelt.

Groetjes Anoek

dank je wel voor de reactie

en ja mijn ex schoonzus die rookte ook gewoon en was ook meteen raak dus ja.
maar ik stop zowieso als ik weet dat ik zwanger ben.
ja jullie denken nu ja waarom nu niej haha
vorig jaar toen ik zwanger was kon ik niej stoppen van te voren maar toen ik hoorde dat ik zwanger was (wat niet de planning was)ben ik meteen gestopt toen kon ik meteen stoppen maar ja de zwangerschap is toen afgebroken en ben toen ook meteen weer gaan roken

Toen we met de pil stopten, ben ik ook netjes gestopt met roken. Nu blijkt dat het bij ons niet wil vlotten en de MM ingaan, ben ik weer begonnen. Heel stom, maar was voor mij een uitlaatklep.

Gemiddeld gezien heeft een vrouw de ‘gewoon’ vruchtbaar is elke maand een kans van 20% dat ze zwanger raakt. Rook je, dan wordt deze kans de helft! Dit zijn natuurlijk gemiddelde cijfers, sommige vrouwen roken als een ketter en raken makkelijk zwanger. Ik ken er ook genoeg. Maar met dit in je achterhoofd is het natuurlijk beter om al voor de bevruchting te stoppen, zodat je maandelijks meer kans maakt. En zodra je eenmaal zwanger bent, gelijk stoppen hoor!!

Veel succes met zwanger worden en met stoppen met roken!

Imme xx

Als ik jouw was zou ik nu direct stoppen met roken. Van roken wordt je minder vruchtbaar. iedereen weet dat roken ongezond is, voor jou, maar ook voor je ongeboren kind. Je wil toch het beste voor je kind? Het wordt er in ieder geval niet beter op als je blijft roken. Waarom het stoppen met roken uitstellen? Als je nu stopt, is je lichaam "schoner" wanneer je zwanger raakt.

Maarja, wie ben ik om dit te zeggen...

Ik, als niet rookster...

Veel succes, als je echt wil, kan je stoppen. Minderen schijn moelijker te zijn dan helemaal stoppen.

Groetjes Hopey

Als je rookt om een uitklep te hebben dan vraag ik me af wat slechter is dat je vol stress zit of dat je rookt. Het is beide slecht, dus zeg het maar ?

quote: Meissie_YP reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2007 11:36:24'));

Als je rookt om een uitklep te hebben dan vraag ik me af wat slechter is dat je vol stress zit of dat je rookt. Het is beide slecht, dus zeg het maar ?

Ik snap wat je bedoelt, maar tis nou eenmaal een zwakte van me.... geef t eerlijk toe! Maar ja, zie er maar eens vanaf te komen.... hoewel ik niet veel rook, 2 pakjes in de week ongeveer...... maar morgen gaan we naar de Gyn en daarna stoppen we allebei... blijft het beste voor ons en ons toekomstige kindje!

Terug
Bovenaan