roken = gemakkelijke bevalling

Ik ben in verwachting zo bleek uit de zwangerschapstest. Vijf weken al. Zelf woog ik als baby bij de geboorte een dikke 4 kilo en ook mijn broers en zussen zijn aan de zware kant op de wereld gekomen. Graag zou ik mezelf en mijn vagina willen beschermen voor ellende zoals uitscheuren en inknippen door een te grote baby tijdens een zware bevalling. Op internet las ik dat als je rookt, het kind bij de geboorte kleiner zal zijn. Dat scheelt al gauw 200 gram. "Hoe meer de moeder rookt, hoe lager het geboortegewicht", las ik op internet. Ben daarom meteen begonnen met roken. Maar nu vroeg ik me af, wat ik moet roken. Ik rook nu filtersigaretten, maar misschien werkt het alleen met shag? Ik rook ongeveer 8 sigaretten per dag. Het was in het begin wel even wennen en ook erg vies, maar nu probeer ik langzaam steeds meer te roken. Of is 8 sigaretten genoeg? Wie heeft hier ervaring mee en heeft advies?

dit is echt erg!
dit kun je toch niet menen ????
ik ben acuut gestopt met roken omdat het zo schadelijk is voor een kind!
sorry hoor maar alleen omdat je kind dan kleiner is ?????
damnnn...

Met alle gevolgen van dien. Ik zou als ik jou was maar weer heel gauw stoppen. Bovendien, ik ben heel slank en mijn eerste was ook 4300 gram. Het komt er echt wel uit hoor!!

Doe eens normaal joh!
Ik rookte voor mijn zwangerschap ook, maar ben meteen gestopt toen ik al het vermoede had da ik zwanger zou zijn!!!
Roken is heel erg slechts voor je baby!!!

Terug
Bovenaan