Roken? Hapje vergeten?

Hoi dames,
Even mijn hart luchten.

Mijn partner en ik zijn sinds de geboorte bezig met een aan/uit relatie, verschrikkelijk!

Vanaf dag 1 doe ik ALLES alleen, hij vindt alles vervelend. Huilen/eten moeten geven/flesje/papje/luier verschonen.
Ja hij doet (deed) het wel als ik het vroeg maar meer omdat het moest en dan kreeg ik altijd de vraag terug: 'wat ga jij dan doen'? uhm mag ik even in de douche?

Nu zijn we dus echt officieel uit elkaar en hij wil ons zoontje 2dgn in de week zien, waarvan hij 1 dag bij zijn moeder is.
Nu heb ik vanaf dag 1 al aangegeven dat ik onze zoon NIET in ruimtes wil hebben waar gerookt wordt en hij heeft vanaf dag 1 al scheit aan (even ruw gezegd). Zijn hele familie rookt plankgas, zelfs als Keano binnen zit!!
Als hij bij mij thuis komt is het net of ik een asbak in mn handen geduwt krijg zo stinkt het?!

PLUS
Eergister was ie dus bij zijn moeder (ex-schoonmoeder) en moest Keano om 1600 zijn groentehapje.
(ik had sochtens hele tas klaar gemaakt + schema, maar was het groentehapje vergeten erin te doen) Duss omdat deze er niet in zat, hebben ze hem geen eten gegeven !!! HALLLLOOOO!!! AH OM DE HOEK????

IK was helemaal over de zeik en nog erger omdat ze gezegd had: 'zeg even tegen Marieke dat KEano een grote fles moet vnv want hij heeft geen eten gehad omdat ze er geen potje in heeft gedaan". Ben ik nou gek?

SOrry, ff mn hart luchten. Ik wil dat ik en mijn ex goede ouders zijn en blijven, maar we moeten natuurlijk wel goed met elkaar om kunnen gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

greetz

ik vind dit zo;n lastige situatie, dat had je vast niet voor ogen toen je kereltje onderweg was. Veel sterkte ermee

en verder ehm probeer zoveel mogelijk zonder emotionele lading te praten. dus als jij heel boos bent of anders emotioneel stel dan het gesprek even uit. Dat is rustiger voor jou en voor Keano. En met geschreuw en gescheld bereik jij je doel ook niet. (als je uberhaupt schreeuwt of scheldt)
Probeer hem er ook zoveel mogelijk niet bij te hebben, kids krijgen echt alles mee.
Daarbij als jij wist hoe je ex werkte was het je ex niet geworden toch? Dus echt tips hoe je met hem om moet gaan weet iik zo niet.
Zorg ook voor getuigen dat jij zoveel mogelijk je best doet en goed voor de kleine zorgt.

Kijk wel even naar je rechtspositie, heeft hij je kereltje erkent? dan heb jij recht op alimentatie en kan je de bezoekregeling via de rechter laten regelen omdat je twijfelt over zijn kunnen als vader.
Dit klinkt hard en vast ver van je bed maar zorg dat je wel voorbereid bent want mensen zijn slechter dan je denkt. Ik heb dit soort vuile streken veel gezien op mijn werk en directe omgeving.
Uit elkaar en wil het kind niet maar dan ineens is zijn of haar trots gekrenkt en komt er een voogdij zaak met valse beschuldigingen.

Dit wou je vast niet horen maar is wel echt belangrijk hoor.

Verder hoe groot is de kans dat ze naar jou gaan luisteren? en wil je dat voor je zoon? Zijn gezondheid staat op het spel en dit valt ook onder verwaarlozing
stel je grenzen goed vast, vooraf en kijk dan of het haalbaar is en wat je kan doen.
Anders is de kans groot dat je over je heen laat lopen omdat hij anders papa niet ziet, wat jij zeker ook weer zielig vindt. maar hongerig tussen het tabak is niet echt beter.
Als papa zo graag zijn kind wil zien moet hi jer ook goed voor zorgen, dus het is heel normaal dat je dit van hem verwacht. Het was tenslotte ook zijn keus om vader te worden.
CB kan je misshcien doorsturen naar maatschappelijk werk die je hiermee kan helpen om dingen te regelen enzovoorts die weten wat er aan hulp is en wat er voor mogelijkheden zijn met jou en jje ex

succes ermee

helaas kan ik mee praten uitervaring, ben gescheiden en na 5 jaar zijn we nog niet klaar. HIj heeft vorig jaar vlak voor dat Jurjen geboren werd mij weer voor het gerecht geroepen en nu in juni is de uitspraak. alementatie onverandererd en bezoekrecht komt nog uitspraak. meneer komt nergens zijn afspraken na, maar goed volgens de rechter en volgens de kinderbescherming is het in het belang van het kind dat hij beide ouders kent. in sommige situaties bullshit. Een ouder kan in nederland niet uit de ouderlijke macht worden gezet tenzij hij het kind aantoonbaar verkracht of mishandeld.

DIt is vast ook niet hoe je het wilt horen maar zo werkt het hier in nederland.

Ik wens je heel veel sterkte en 1 tip als jullie het gezamelijk gezag houden, regel dan direct dat jij mag beslissen over medische zaken, een kopie van zijn ID en dat je ID kaart voor je kind mag maken. ik zit in de molen en loop er straf tegenaan.

nogmaals sterkte en hoop dat het goed geregeld wordt in jullie situatie.

groetjes maaike

hoi maaike

echt jammer dat je in die situatie zit

hier werk ik met uit huis geplaatste kinderen, wat je daar al niet hoort en verder in de omgeving

de kerel heeft een voogdijzaak aangespannen voor de katten die hij nooit wou! Of zij ging er vandoor met een vriendin, zet hem uit het huis en eist 90% van zijn loon en beschuldigt hem ook nog van onzedige zaken, echte wereld heeft zij de kleine meid verwaarloost.
Je ziet en hoort zo vaak dat de scheiding een strijd wordt als de ene partij nog alles goed vindt als we er maar samen uit komen en dan lbijkt de andere partij uit gekrenkte trots ineens stappen genomen te hebben.

wees voorbereid zodat jij kan aantonen dat je een actieve ouder bent en alles voor je kleine doet.
en vooral wat wil jij voor je kleine, maak die beslissing kijk wat haalbaar is en baseer daar je akties op

Wat een vervelende situatie(s) zeg!!!
Lastig hoor!

Ik wens jullie heel vele sterkte, ik hoop dat het lukt om goede afspraken te maken zodat de omgang met je ex en exschoonouders voor je zoontje en natuurlijk ook voor jou nog wel te doen blijven (plezierig is denk ik een te groot woord).

Mijn moeder rookt ook en ook zij houdt zich naar mijn idee niet altijd even goed aan de afspraak, maar ik heb wel het idee dat ze haar best doet. Maar wanneer ik of mijn man er iets van zeg dan is het natuurlijk wel meteen mis. Gelukkig kunnen we er wel over praten.
En natuurlijk doet niemand het zo goed zoals wij zelf het doen...
(niet om uit de hoogte te doen, zo is het niet bedoeld, maar meer als ouder zijnde heb je zelf helemaal een ritueel- structuur aangebracht, wat anderen vaak toch net even wat anders doen...)

Sterkte er mee!

Terug
Bovenaan