Roken/ niet roken

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

sinds ruim 3 week ben ik gestopt met roken, ik rookte wel een pakje per dag!!!
ik ben voor de zwangerschap van de 2de ook gestopt en toen was ik in de 2de ronde zwanger.   bij de eerste rookte ik voor dat ik zwanger was en toen duurde het 9 maand, voor dat het raak was. Tijdens de zwangerschappen rookte ik nooit!
nu vroeg ik mij af, als je niet rookt ben je dan ook eerder zwanger, of maakt dat niet zoveel uit???
groetjes Tamara

Volgens de informatie op de pakjes cigaretten, beinvloed roken de vruchtbaarheid van zowel de man als de vrouw.
Maar ik weet niet op wat voor termijn want je bent nog maar een paar weken gestopt.
En ik weet niet of zich dat weer zo snel hersteld.
Maar het is hartstikke knap dat je gestopt bent!!
Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt dus weet hoe moeilijk is.
Succes!
Liefs Steef

Hoi Tamara,

Wat goed dat je bent gestopt met roken!!  

Zowel voor jou als je toekomstige baby'tje is dat veel gezonder. Niet alleen neemt je vruchbaarheid (+/- 10%) toe, maar ook de kans op een miskraam neemt een heel stuk af! Ook bij je man heeft roken een grote invloed op de vruchtbaarheid en kans op een miskraam...

Hoelang het bij vrouwen en  mannen  duurt om dat kwijt te raken weet ik niet precies, maar ik geloof iets van 3 maanden.

Oeps, het klinkt wel een beetje belerend zo.  Terwijl ik je juist alleen maar wilde uitleggen dat ik het zo goed van je vind en waarom het zo belangrijk is!!!    

Suc-6
Liefs Nanda

volgens mij kun je beter s'avond een berichtje versturen , dan krijg je meer reactie!

Terug
Bovenaan