roken

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

zijn er ook meiden/vrouwen die roken die proberen zwanger te raken, of die al zwanger zijn.
ik rook, maar zo gauw ik weet dat ik zwanger ben stop ik.
ik ben benieuwd of het echt invloed heeft op je vruchbaarheid...

groeten matahari

Ik weet dat je het niet wilt horen, maar STOP nu.
Anders verval je na je zwangerschap veel makkelijker terug in je oude gewoonte. Ken er zelfs genoeg die rustig doorroken tijdens de zwangerschap ook al hadden ze het voornemen te stoppen. Geen gezicht, ongezond voor jou, je kind en je omgeving en idd het heeft ook nog invloed op je vruchtbaarheid.
Geloof mij, ik ben na 15 jaar flink doorpaffen ook gestopt en heb sindsdien nooit meer gerookt (2,5 jaar nu!!!) en ben daar super blij mee. Het is een verslaving! Die kan je alleen maar doorbreken door gewoon NOOIT meer te roken. Meer hoef je er niet voor te doen, niet testoppen met eten, niet te gaan hardlopen, niet te gaan studeren, NIETS hoef je er voor te doen!
ZO.
Valt niet mee, ik weet het, maar het is zo fijn om een niet roker te zijn, ha!

Nou, wie had dat gedacht, dat ik ooit nog een niet-roken betoog zou houden? O jee ik ben er zo een geworden...

Succes meisje en Liefs

Hallo

Ik ben ook zo`n slechte rooker. Jah ik vind het gewoon echt slecht en baal ook best wel dat ik het doe.
Ik kan er ook niet van af blijven. Het gekker is toen ik zwnager was van mijn eerste kindje en de zwnagerschaps test deed stopte ik gelijk ik heb de hele zwangerschap er geen behoefte meer aan gehad.
Naar de bavalling hielt ik het nog 6 mnd vol toen ben ik weer begonnen.

Bij de 2e zou ik het zelfde weer doen.

Ik vind mezelf een egoist als ik zou blijven door roken. Je weet dat het selcht is en dat je je eigen lichaam daar mee wil vergooien moet je zelf weten.
Maar het leven van zo`n klein kindje je in je die niet weet dat het slecht is en er wel weet niet van van kan over houden vind ik niet kunnen.

Jw wil zwanger worden en dan moet je er ook wat voor over hebben.
Als het kindje geboren is en je bent klaar met de borst voeding vind ik dat je het zelf weer moet weten.

Jah ik ben misschien een beetje vel maar dat komt omdat ik een kindje ken die zwaar astmatich is en de ene elende naar de ander heeft omdat haar moede rgerookt heeft tijdens de zwangerschap.
Zij heeft er zo intes spijt van en geeft nu zelf voor lichting over de gevolgen van roken tijdes de zwangerschap.

Dus stop en denk aan je kindje.

En ik hoop dat mensen die toch roken tijdens de zwangerschap zich niet aangevallen voelen want dit is mijn meinig en hoe ik er over denk.
Hoe jullie er zelf over denken moeten jullie zelf weten en ook wat jullie er mee doen.

Ik rook zelf ook en weet hoe moeilijk het is maar ik stop gelijk zodra ik weet dat ik zwanger ben.

Groetjes Annisa

hoi meid,

ik rook ook en wij zijn sind feb. bezig om zwanger te raken.   in maart ben ik toen, na een zware keelpijn gestopt met roken, ik ben er bijna 5 maand mee gestopt   en toch weer begonnen. ik merkte dat is meer gespannen was en dat bevordert een zwangerschap ook niet!!! bij mijn vorige twee zwangerschappen heb ik voor die tijd ook wel gerookt, maar wel gestopt toen ik zwanger was!!!

doe gewoon net als anders anders ben je er ook teveel mee bezig, IK WEET DAT HET SLECHT IS, maar dat zijn wel meer dingen!
liefs Tamara

Hallo

Ik was ook een rookster, toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt.
Helaas kreeg ik een week later een miskraam en heb ik nog 1 week gerookt.
Toen ben ik toch maar gestopt, dat is nu al weer 3 maanden geleden en ik moet zeggen ik ben een stuk relaxter.
Maar iedereen moet voor zichzelf weten wat het beste is, maar denk niet alleen aan jezelf!!!!

Liefs Anke

Helaas meiden ook ik hou over een betoog over niet roken.
Maar niet alleen de a.s. moeder moets stoppen, maar ook de a.s. vader.

Indien de a.s. vader gerookt heeft in de drei maanden voor conceptie, dan kan dit invloed hebben op de gezondheid van je kindje op jongere dan wel latere leeftijd (verhoogde kans op jeugdkanker bijv.), dit is niet direct zichtbaar na de geboorte, maar sluimerend kan de gezondheid van je kindje al aangetast zijn. Natuurlijk geldt dit ook voor de rokende a.s. moeder.

Daarnaast kan je inderdaad verminderd vruchtbaar worden, roken tijdens de zwnagerschap kan ook allerlei schade aanrichten bij je kindje, de schade hoeft niet altijd direct zichtbaar te zijn na de geboorte. Denk aan ontwikkelachterstanen, gedragsstoornissen, astma en aanverwante aandoeningen etc, etc.

Tuurlijk er zijn zat kinderen die toch gezond geboren worden, maar het zal jouw kindje maar zijn die iets mankeert en jij weet dat jij het misschien had kunnen voorkomen. Behalve de ellende waar je kindje mee zit, zit jij dan ook opgezadeld met een enorm schuldgevoel.

Er zijn zat vrouwen die het goedpraten en komen met de meest fantastische verhalen. Die moeders hebben geluk gehad, misschien is jouw geluk (en dat van je kindje)  minder.

Succes met stoppen.

Miep

Terug
Bovenaan