<p>Hoi! Ik zit met het volgende kleine probleem.</p><p>Ik heb twee zoons en twee dochters. Mijn jongste zoon is 17 en mijn oudste zoon is nu 23 jaar. Mijn jongste zoon begon op zijn 14e op 2vwo al te roken dus dat liet ik maar gaan.</p><p>Mijn andere zoon van 23 jaar oud, rookte afentoe wel eens. Pas vanaf zijn 18e. Maar sinds twee weken terug rookt hij bijna elke dag en volgens mij nogal 8 a 9 peuken. </p><p>Ik heb met m gesproken en hij zegt dat hij het "chill" vind en ik niet zo moet zeuren. Hij is waarschijnlijk consequent gaan roken omdat hij dit jaar hij het corps lid is geworden en daar 80% rookt. Ook levert het stress op met studie...</p><p>Zijn argument is dat hij het lekker vindt en niet om stoer te zijn.</p><p>Maarja dat zeggen ze allemaal net zoals hij zijn slimfit jeans op de helft van zn kont heeft zitten. "Omdat het lekker zit". Dat vind ik niet erg en wel leuk staan. Drinken is ook niet super erg, maar dat roken vind ik echt zonde! En dan op zijn 23e pas. Meestal gebeurt het op je 16e al. </p><p>Hij vind dat ik het te groot maak, heeft iemand nog tips? Vind het gewoon zonde, hij doet juist enorm zijn best en wilt het beste. Hij ging van, van Vmbo TL, Havo, Vwo naar de Uni. Dus ik snap de beweegreden sowieso niet. </p>