roken

Hieronder ergens stond een bericht van iemand die moeite heeft om te stoppen met roken. Ik heb zelf nooit gerookt en vind de lucht al gigantisch vies!! dus weet ook niet wat het is om verslaafd te zijn. Maar toch hoor je van veel vrouwen die er helemaal geen moeite mee hebben om te stoppen, ze vinden allereerst hun sigaret lang zo lekker niet meer en als tweede hebben ze een gigantische stimulans om te stoppen: ik ben zwanger!
Ik las ook dat je kindje ineenkrimpt bij elke trekje dat je neemt. Ik heb het zelf nooit gehoord, maar is dit echt zo???
Als dat zo is... dan stopt iedereen die rookt toch acuut met roken uit liefde voor het kind??? Sorry... maar als je dan nog door blijft roken?
 
ow daar gaan we weer. De eeuwige discussie.
Hou er maar meteen weer mee op want de meningen blijven toch verdeeld. En terecht natuurlijk.
Ieder haar keus, ieder haar verantwoordelijkheid nietwaar.
 
Hoi Marl.

Ik heb ooit zo'n filmpje gezien met een baby terwijl de moeder aan het roken was. De baby krimpt inderdaag in elkaar bij elke hijs die je neemt.
Dat maakgte het voor mij heel "gemakkelijk" om te stoppen. Hopelijk doen anderen dat ook. Het blijft echter moeilijk, het heet niet voor niets verslaving.

groet m
 
Ik rook niet, nooit gedaan, ben er ook niet voor. Toch ken ik vroeuwen die door gerookt hebben tijdens hun zwangerschap en hebben gezonde kinderen gekregen! Tegen 1 van die vouwen is gezegd geworden door VK, je kunt beter minder roken dan helemaal stoppen, de stress wat je dan krijgt is slechter voor de baby dan die paar sigaretjes!Ik wil hierbij alleen zeggen dat iedereen wel doet wat schadelijk zou kunnen zijn voor de baby!Natuurlijk is roken niet goed, maar dat weten de moeders heus wel!
 
Ik heb bijna 4 jaar gerookt en wilde iedere keer proberen om te stoppen. Lukte me niet, gewoon geen stok achter de deur. Nu ik hoorde dat ik zwanger was heb ik me nog 1 sigaret aangestoken en sindsdien ben ik gestopt. gestopt precies zoals ik het zeg, de drang is er nog steeds heel erg hoor!!! iedere dag denk ik er wel heel even aan, maar ik laat het voor die kleine in mijn buik, dus ik heb een stok achter me aan. Ik heb alle respect voor al die vrouwen die ook gestopt zijn tijdens de zwangerschap, maar zekers ook voor de vrouwen wat nu nog steeds roken hoor! Je moet stevig in je schoenen staan wil je dit bereiken, zo makkelijk is dat echt niet! Dus zwangere rokende vrouwen, jullie willen wel maar het gaat gewoon niet. Ik heb nog niet meegemaakt dat er echt ongezonde kindjes daardoor geboren zijn. Tegenwoordig is alles al slecht voor je lichaam dus dan kun je echt nix meer eten en/of drinken als je zwanger bent. Zorg dat je jezelf blijft en maak een keuze voor jezelf en laat je niet gek maken door al die negatieve verhaaltjes van iedereen.
Succes iedereen en geniet van je zwangerschap
 
Terug
Bovenaan