roken

Hoi allemaal,

Ik vind de discussies over wel en niet roken als je zwanger bent echt niet leuk meer. Of je nu zwanger bent of niet, roken is een onderwerp waar rokers en niet rokers toch nooit uitkomen. Ik vind het hier veel gezelliger als er niet over roken gesproken wordt. Zullen we het onderwerp gewoon laten voor wat het is?

Groetjes,
Jacqueline
 
hoi jacqueline.

eigenlijk heb je wel gelijk. het heeft ook totaal geen zin om erover te discusieren.(wat ik dus wel heb gedaan..oeps)
mensen die willen of roken, roken toch. ieder het zijne!
groetjes,
sandy 23wk
 
Als er door de discussie nou 1 iemand wel het doorzettingsvermogen haalt om te stoppen met roken, dan vind ik het de discussie zeker waard. Van mij hoeft het onderwerp dus niet worden te vermeden.
 
Ik ben het er geheel mee eens Jacqueline. Het lost toch niets op. Iedereen doet toch wat zij zelf wilt en iedereen heeft hierin een duidelijke mening die toch niet aangepast gaat worden. Ik heb me ook schuldig gemaakt door mee te doen met het onderwerp. En ik geef toe: uiteindelijk is het alleen maar om je stem te laten horen in dit geheel.
Terug naar de gezelligheid en elkaar gewoon lekker steunen en adviezen geven!
 
Een discussie hoeft toch niet persé iets op te lossen? Ieder mag gewoon zijn mening geven. Probleem is dat mensen met dit soort onderwerpen soms gelijk zo onrespectvol tegen elkaar gaan doen.

Groetjes, Floor.
 
Nou, laat ik er dan ook maar op in gaan, ik was degene die het berichtje schreef. Overigens, een beetje lullig om te zeggen dat ik niet moet zeuren om de negatieve reacties want ik had nog helemaal niet gereageerd. Ten eerste vraag ik niet om goedkeuring, ik ben het met iedereen eens dat het niet goed te praten valt wat ik doe. Ik gaf gewoon antwoord op een vraag die eerder werd gesteld. Ik vraag ook niet om begrip, ik weet dat mensen die dit nooit hebben meegemaakt het ook nooit zullen begrijpen en die zullen altijd klaarstaan met hun ongenuanceerde mening. De mensen die wel verslaafd waren en onmiddellijk zijn gestopt geef ik mijn grootste complimenten, ik vind nog steeds niet dat zij er dan vanuit mogen gaan dat dit voor iedereen even makkelijk is maar wel vind ik het geweldig dat het hen wel is gelukt.
Verder zal ik niet op alle hatelijkheden ingaan. De afwijkingen die ik mijn kind zou kunnen aandoen zijn precies de dingen waar ik de eerste helft van mijn zwangerschap over wakker heb gelegen. Ik heb geen jank-act opgevoerd bij de verloskundige, alle tranen die ik heb gelaten waren oprecht en zij heeft mij zelf genood te stoppen met stoppen en het later nog eens te proberen omdat het met mij absoluut niet goed ging (met de baby wel gelukkig), ik was heel veel afgevallen en zat op de rand van een depressie. Dat ik niet beter ben dan een ordinaire junk klopt, dat is precies wat een rookverslaafde is. Nicotine is vele malen meer verslavend dan heroine en stoppen zonder professionele begeleiding is voor heel veel mensen onmogelijk. Dat is overigens geen excuus waar ik mezelf mee gerust stel, ik stel mezelf namelijk helemaal niet gerust en zal dit niet accepteren voor het me gelukt is ermee op te houden, maar dat is wetenschappelijk aangetoond en ook de reden dat ik het nu anders ga aanpakken, ik ga inderdaad hulp zoeken bij het stoppen want op deze manier wordt het niets. Ik hoop alsnog gestopt te zijn voor het eind van mijn zwangerschap en ja, ik ga zeker weten zorgen voor een rookvrij huis wanneer mijn baby geboren is, of ik dan zelf nog rook of niet.
 
Hé meiden,

Gaan we hier nu toch de discussie voort zetten? Dat was niet de bedoeling van mijn berichtje hoor. Zoals ik al zei: we komen er echt nooit uit met z'n allen. Zoveel meiden hier, zoveel meningen. In vind het trouwens ook een beetje ver gaan en kan me voorstellen dat er meiden zijn die nu afhaken. Dat zou toch jammer zijn. Ik stel voor dat we iedereen lekker in z'n waarde laten en over leukere dingen gaan praten ...

Groetjes,
Jacqueline
 
Terug
Bovenaan