roken

Hallo allemaal,
Ik heb eigenlijk erg veel moeite met informatie winnen, ik vertrouw het internet niet, heeft iemand hier tips voor? En ik kan maar niet stoppen met roken dus vroeg ik me af wat het maximum aantal sigaretten op een dag mogen zijn. Ik las iets over tussen de 5 en 7 sigaretten maar dat lijkt me onwaarschijnlijk veel. Weet iemand ajb hoeveel sigaretten dan wel onschadelijk zijn? Groetjes van Cleo
 
Hoi Cleo,

Ook al rook je maar 1 sigaret, het is toch schadelijk voor jou en je kindje. Het beste is om toch te stoppen. Kauwgom en pleisters enzo mag je tijdens een zwangerschap veelal niet gebruiken, dus misschien kun je lekker lollies of wortels gaan eten ofzo??? Helpt bij mij ook.
Grijp morgen de kans aan om een goed nieuwjaar in te gaan en stop!. Ga ik ook doen. Ben nog niet weer zwanger, maar ga nu toch al stoppen, je weet maar nooit toch!

Succes ermee.

Liefs sammy
 
Bedoel je het aantal dat schadelijk is voor jezelf of voor je kind?

Natuurlijk een beetje flauw van mij om dit te vragen.
Ik ben zelf nu bijna één jaar gestopt, 1 februari.
Nu ben ik 27 weken zwanger en zo verschrikkelijk blij dat ik vorig jaar voor mijzelf ben gestopt.
13 Jaar heb ik gerookt en was zwaar verslaafd.
Eigenlijk kon ik mij geen leven voorstellen zonder mijn kleine vriendjes.
Toch ben ik gestopt omdat ik steeds meer angst kreeg voor de gevolgen die er op mijn rookgedrag konden volgen. Je weet vast wel welke gevolgen ik bedoel....
Op dat moment stond voor mij de reden om voor een zwangerschap te stoppen nog ver van mij af.
Natuurlijk hadden wij ( mijn kerel en ik) dat wel in ons achterhoofd.
Roken tijdens de zwangerschap kan je doen maar iedereen weet (of je nu wel of niet rookt) dat het verschrikkelijk slecht is voor je ongeboren kind. Ook één sigaret!!
Ik ben geen heilige maar volgens mij wèl realistisch!

Enne..., als je stopt:de eerste dagen hang je met je nageltjes in het plafond maar daarna gaat het een stuk makkelijker! Sterkte!!

Groetjes,
Lisa

PS: ik zou bijna zeggen: als ik het kan dan kan iedereen het!!
 
Hai cleo,
Moeilijk he? stoppen? ben er zelf ook doorheen gegaan, maar echt, het is het waard en je voelt je zoveel beter en trotser daarna! Wat leuk is om te doen is het geld wat je aan sigaretten uitgaf ook echt apart te leggen en elke maand of zes weken ofzo iets leuks voor jezelf of de baby te kopen! Zo beloon je jezelf en je kindje!!
Heel veel succes meid, zet hem op!
Een fijne zwangerschap!!!
 
ik denk dat je echt het beste maar helemaal kan stoppen.
je doet het voor je kindje.
als daar achteraf iets mee is vergeef je het jezelf nooit.
ik weet ook wel dat het moeilijk is.
goed voornemen voor vandaag?
heel veel succes
 
2 sigaretten per dag x 40 weken = 560 sigaretten. dat zijn 28 pakjes sigaretten die jouw ongeboren kindje binnenkrijgt nog voordat ie zijn eigen longetjes heeft kunnen gebruiken...
 
Hallo,
Ook ik ben zwanger en heb heel veel moeite met stoppen met roken.
Ik ben toen begonnen met 2 sigaretten op een dag en ik dacht dat ik al heel wat had bereikt.
Verteld mijn gynacoloog me dood leuk dat het niks uit maakt of je nu 20 rookt of 2, het is allebei even slecht.
Echt helemaal stoppen is dus echt het beste.
Nou wil ik niet zeggen dat ik al helemaal ben gestopt hoor, maar daar kun je het beter niet over hebben.
Maar ik doe mijn best want ik zal het mezelf nooit vergeven als er iets mis is met mijn kindje.
Beetje laat maar, beter laat dan nooit
 
Terug
Bovenaan