roken

lieve mensen,

Ik voel me echt schuldig maar ik rook tijdens de zwangerschap, ik ben wel voor de helft geminderd. Ik heb geprobeerd te stoppen, maar dan zit ik helemaal te shaken. Nu met de helft gaat het wel oke. Zijn er meer mensen die roken tijdens de zwangerschap?

Liefs,

Ester


 
Ik heb zelf ruim 6 jaar gerookt en weet hoe moeilijk het is om te stoppen. Vooral dat laatste sigaretje. Een aantal jaar geleden heb ik een stoppoging bij mijn man meegemaakt. Dat lukte niet maar inmiddels is hij er met behulp van rustgevende druppels van af. Hij rookt nu al bijna drie jaar niet meer en vind het zelf nu smerig en kan zich niet voorstellen dat hij dit 15 jaar lang heeft gedaan.
Als ex-roker begrijp ik je volledig. Echter als aanstaande moeder en zwangere vrouw snap ik echt niet hoe het kan dat vrouwen blijven roken. Onze buurvrouw rookte en heeft een heel klein kindje gekregen. Het kan lichamelijke en psygische klachten en afwijkingen bij je kind veroorzaken!! Als je dat weet en je realiseert stop je toch meteen? Je zit vergif in dat kleine lijfje te pompen. Zijn die trillingen geen gezond kind waard? Ik ben 3,5 maand kots en kots misselijk geweest van de hormonen maar dat heb ik er ook voor over gehad. Als je als vrouw dat soort kwalen wel kan accepteren, waarom niet de afkickverschijnselen van het roken? Je bent er met 3 weken vanaf! Als je doorgaat kan je je kind voor de rest van zijn of haar leven beschadigen. Dat wil je toch niet?
 
Hoi,  

Als ik jou was zou ik toch echt proberen om te stoppen want het is enorm slecht voor je kind en ik vind dat je dat er voor over moet hebben ook als is het moeilijk.
Ik heb zelf ook gerookt maar mijn man en ik zijn toen we wisten dat we kinderen wilde allebei gestopt het was zwaar   maar zeker de moeite waard Nu roken we allebei al ruim 3 jaar niet meer en het gaat goed.
Veel succes!

Groetjes Bertie
 
hallo,

Roken tijdens de zwangerschap is gewoon slecht voor je kindje.
Er hangen heel veel nadelen voor je kindje. Buiten dat de baby te klein geboren word.
Laatst had ik het nog met een vriendin over roken tijdens de zwangerschap bij haar collega. De dokter had gezegt dat 5 sigaretten per dag   geen kwaad kon.
Als je op internet gaat zoeken schrik je kapot wat roken allemaal doet tijdens de zwangerschap.
Als je altijd gerookt heb stop je ook niet in 1 keer. Voor de dames die het wel lukt hef ik mijn petje af.   ik zelf rook niet en heb ook niet gerookt.
Maar ik zou toch echt proberen om te stoppen met roken. Is het niet tijdens de zwangerschap, dan wel voor daarna.

Je krijgt nu iets nieuws in je leven waar je voor moet gaan en dat is je kindje.
Ik wens je heel veel succes met het roken en ook met je zwangerschap.
Geniet er van.

Gr. christel
 
Oei.............roken en zwanger zijn????????? Het is een erg gevoelig onderwerp.
Eerlijk gezegd moet je zelf weten of je wel of niet rookt tijdens de zwangerschap....het is jou keuze en niet die van een ander. Dat roken slecht voor je is dat weten we allemaal en we weten alllemaal wat de gevaren KUNNEN zijn. Je kindje KAN te vroeg worden geboren etc etc etc........... Het wil dus niet zeggen dat het gebeurd.

Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschap van de eerste 7 jaar geleden gerookt.........ze is zo gezond als het maar kan, is niet te vroeg geboren en niet te klein en te licht ze was bijna 8 pond. Het zegt dus niet veel.
Nu ben ik ruim 30 weken zwanger en rook niet.............waarom niet????????? Het smaakt me gewoon niet............
Ik ben het er wel mee eens dat door je hormoonveranderingen etc en al je kwaaltjes het stoppen gemakkelijker moet maken...........ik zou zeggen probeer het gewoon...........je zult zien dat het jou ook wel lukt................mocht het je niet lukken...........ja jammer je hebt het geprobeerd........

Groetjes
 
hallo ,ik las toevallig je vraag ik ben nu 44 en heb 5 kinderen heb zelf ook gerookt en wel 20 per dag al wou ik wel stoppen maar lukte ook niet mijn kids zijn allemaal gezond en nooit ziek   ze hadden allemaal een mooi gewicht en een goede start ,duzz als ik jou was niet schuldig voelen hoor ,nog een voorbeeld een nicht van mij had bij de eerste kind gerookt gezond kindje gekregen bij de tweede dacht ze kom ik ga stoppen lukte haar boven wonder maar wat gebeurde er tot haar verbasing?? krijg ze in haar vierde maand zwangerschaps vergiftiging en werd haar kindje met 6 maanden gehaald ze leef nog gelukkig maar is wel gehandicapt geestelijk ,toen ze eindelijk weer voor de derde dufde te gaan was ze inmiddels weer aan het rooken geslagen door alle zenuwen en wat gebeurde er ze krijg een gezond kind de vierde hetzelfde liedje weer gezond duzz niet schuldig voelen groetje,s een aanstande oma

 
Hoi Ester,

Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt,maar mij lijkt dat de stress van het stoppen ook niet goed is voor het kindje.
Tuurlijk weet iedereen hoe slecht roken voor jezelf is laat staan voor je kindje.
Maar nog het blijft je eigen keus.
Maak je niet druk over wat anderen zeggen.
Ben zelf gestopt vlak voor mijn zwangerschap,maar vind het nog steeds moeilijk.

Groetjes Karin bijna 14 weken zwanger
 
Ik heb 22 jaar stevig gerookt, en op het moment dat ik de zwangerschapstest deed ben ik acuut gestopt.
Mijn kindje was de enige motivatie die ik nodig had om er vanaf te kunnen blijven!
Inmiddels zijn we 3 jaar verder en  ben ik zwanger van  ons 2e kindje en heb ik geen sigaret meer aangeraakt Ik  vind het nu ronduit vies en weet niet hoe ik dat zo lang lekker heb gevonden.
Het kan dus wel!   Denk maar bij iedere teug die je neemt van je sigaret aan je kindje dat in een kamertje ligt waar het blauw staat van de rook (want zo is het dus), misschien lukt het om ervanaf te blijven.
begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel je niet maar geef je erlijk mijn mening.
Succes
 
Terug
Bovenaan