Hoi,
We waren op huwelijksreis toen het vermoeden ontstond dat ik zwanger zou kunnen zijn en mijn man begon er meteen over te fantaseren, terwijl ik de test nog moest doen! Toen ik daadwerkelijk het streepje liet zien, zei hij met een blije glimlach: "Maar dat wisten we toch al?" (mannen...)
En tijdens de zwangerschap was hij eigenlijk gewoon zoals hij altijd is: lief, zorgzaam en bezorgd. Vol ongeduld dat het zolang duurde dat hij de kleine ook kon voelen schoppen en ik moest het eens wagen om alleen naar een controle te gaan! Nee, hij wilde altijd mee!
Over mijn man tijdens de bevalling kan ik niet zoveel zeggen. Ik was zo in mezelf teruggetrokken dat ik niet weet wat hij heeft gedaan, waar hij was etc... Heb dus in ieder geval ook niets gemist.
Als papa is hij geweldig, helemaal weg van zijn ventje. Draait zijn hand niet om voor poepbroeken, badjes etc, maar is toch wel een beetje onzeker. Als Christian 1 keer gespuugd heeft, denkt hij meteen dat hij het flesje verkeerd gegeven heeft en wordt dan zenuwachtig om het nog eens te doen. Daar blijf ik me over verbazen. Ach, zeg ik dan, kindjes spugen toch gewoon soms? Doet hij bij mij ook, hoor! Is niet altijd geruststelling... Maar hij moet dan altijd meteen de volgende fles geven van mij. Meteen weer op het paard klimmen of zoiets...
Groetjes, Karin
Mama van Christian (18 weken)