Rollen in bed, wat is veilig?

<p style="text-align: left;">Mijn zoon van 5 maanden begint te rollen in bed. Hij draagt een slaapzak en slaapt graag in met hulp van zijn speen en een doekje of knuffel tegen zijn gezicht. Nu vond ik hem laatst in bed op zijn buik met doekje onder zijn hoofd. Zijn mond en neus waren gelukkig  vrij maar toch maak ik mij zorgen of het veilig is om zijn doekje en knuffel in bed te houden. Hebben jullie ervaring hiermee en misschien een tip hoe jullie het deden met een knuffel doekje?</p>

Onze zoon doet dit nu ook sinds 2 dagen. Vind het doodeng maar hij lijkt zich zelf goed te redden. Draait terug of op zijn zei als hij vast komt te zitten tegen de spijlen. Denk dat mama er gewoon aan moet gaan wennen?

Hij kan terug rollen maar doet dit vaak nog niet en gaat dan meestal huilen. Ik merk wel dat hij altijd zijn neus en mond goed vrij weet te houden. Ik ben alleen bang voor de mogelijkheid dat hij dat een keer niet goed zal doen. 

Dat begrijp ik, dat heb ik ook. Maar toch denk ik dat ze nu al wel op een leeftijd zijn dat ze zich wel laten horen als ze zelf even niet terugkomen. Zolang je geen lakentjes of dekentjes in bed hebt waar hij onder kan komen is het goed! Ik denk dat een slaapzakje vastzetten tegen het omrollen meer kwaad kan.

Terug
Bovenaan