Rollen in bed

<p>Hoi allemaal. </p><p>Wij hebben een zoontje van 20 weken. Sinds 6 weken draait hij van buik naar rug en sinds 8 weken van rug naar buik. Supervlot! Echter vond hij het niet nodig om het vaker te doen en bleef het bij een enkele keer.</p><p>Sinds een weekje vind hij het wel nodig maar alleen in de nacht. Het begon met 1 keer. Inmiddels ben ik de hele nacht al bezig met 'm. Letterlijk vanaf 22.30 al ieder kwartier. Hij rolt zich om van z'n rug naar z'n buik en raakt dan in paniek. Dit doet hij zowel als hij wakker in bed ligt als als hij slaapt.</p><p>Hij wilt niet op z'n buik liggen maar toch draait hij er telkens weer op, terugdraaien doet hij nu niet opeens. </p><p>Wat kan ik doen om hem en ons weer een nachtrust te geven? </p><p>Papfles krijgt hij al en een speen accepteert hij niet meer. </p>
 
Ik wilde ook zijligkussen zeggen! Hier was het (gelukkig) alleen overdag drama met rollen en niet gaan slapen. Toen ik 'm in een zijligkussen legde, viel hij meteen in slaap. 
Uiteindelijk werd mijn zoon te sterk en rolde hij eroverheen. Maar toen kon hij ook vrij vlot terug rollen en ging hij wel slapen op z'n buik/zij. Hij ligt tot op de dag van vandaag altijd op z'n zij te slapen. 
 
Toen ik dat ‘probleem’ ook had heb ik het cb om advies gevraagd over een zijligkussen voor de nacht. Het is mij afgeraden, want: als hij dan gaat rollen kan hij geen kant op & in het ergste geval draait hij zo dat hij met zijn gezicht tegen het stof komt te liggen.
Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten :). Je kunt ook overdag wat met hem oefenen om terug te rollen? 
 
Die van ons raakte niet in paniek maar ik vond het zelf eng. Daarom stopte ik zijn slaapzak onder het matras bij het voeteneind en pakte hem strak in onder een deken. Dit werkte prima.
 
Ben er inmiddels mee gestopt. Met het warme weer lag hij alleen in zijn romper. En hij ligt nou eenmaal graag op zijn buik.
 
Zon zijligkussen word bij ons ook afgeraden
 
Je zou ook een Snoozz Slaapwikkel kunnen proberen. Deze gebruik ik voor mijn dochter van 9 maanden ook. Is een soort van laken wat je over het matras doet, waar een soort van broekje bij zit. Je hebt hier verschillende maten in. 
 
Terug
Bovenaan