Rollen in bed

Lekker laten gaan? Als ze goed kan rollen en haar hoofdje goed kan draaien zie ik niet veel problemen. Hier een buikslaper die vanaf 6 weken niks anders meer deed. 
Zorg wel voor strak beddengoed en een bedje vrij van knuffels, wiegbekleding en losse dekens. Een slaapzakje werkt nu beter denk ik. En kleed het kindje niet te warm en lucht de kamer regelmatig.

Zelfde hier! Lekker laten gaan! Wij hebben wel voor de veiligheid alles uit haar bedje en enkel een slaapzak aan, geen dekens.

Als ze zelf heen en terug kunnen rollen is het niet meer zo gevaarlijk. Wel snel!!
Mijn kindjes sliepen allebei vanaf 8 weken op hun buik. En konden toen beide nog niet rollen, maar op de rug slapen lukte niet. Lekker laten slapen zou ik zeggen!

konden ze met 8 weken dan ook al goed rollen? Hier slaapt ze ook het liefste op haar buik maar snachts durf ik dit dus echt niet, hoe deden jullie dat?

[quote quote=10491874]konden ze met 8 weken dan ook al goed rollen? Hier slaapt ze ook het liefste op haar buik maar snachts durf ik dit dus echt niet, hoe deden jullie dat?[/quote]
Met 6 weken kon mijn dochter goed haar hoofd optillen en draaien. Ook als ze sliep. Ze was een huilbaby die anders gewoon niet sliep. We hadden niet echt een keuze. Eerst overdag gekeken of het goed bleef gaan en toen bij uitputting ook maar snachts. Die eerste weekjes dat ze zo sliep, sliep ik rampzalig slecht van de zorgen. Maar het ging in ons geval goed. 
Als rugslapen wel lukt dan zou dat zeker op die leeftijd mijn voorkeur hebben. Maar soms hou je het niet tegen. Zeker als een kindje al rolt en een sterke voorkeur heeft.

Terug
Bovenaan