Rollen/zijlig kussen

<p>Hallo, </p><p> </p><p>onze fanatieke dochter van ruim vier maanden is sinds een paar weken flink bezig met rollen.. maar dan alleen van haar rug op haar buik. Dit doet ze ook in de nacht met slaapzak aan. Erg vervelend want ze wordt er zelf wakker van en wij dus ook. (Gillen geblazen is het dan!) </p><p>nu hebben wij de slaapzak aan de onderkant van het matras wat ingestopt en vouwde wij een laken dubbel, strak om haar heen. Ging twee weken goed tot de laatste nachten. Terug rollen lukt nog niet en als mevrouw op haar buik ligt wordt ze dus wakker in paniek. </p><p>Heeft iemand tips voor of leren terug rollen of hoe we haar op haar rug/zij kunnen laten slapen? Mag een zijlig kussen bijvoorbeeld nu nog of is ze daar te groot en dus te sterk voor? </p><p> </p><p>Alvast bedankt! </p>

Hoi,
'Vervelend' is dat he?!
Onze dochter deed dat ook en ons verhaal wil je niet horen denk ik haha.. Ze begon hiermee rond haar 5 maanden en terug rollen pas rond de 8 maanden..
Het was dus ook continue terug rollen want anders paniek. Ze heeft wel op haar buik leren slapen.

Wat betreft zo een kussen dat werkte bij ons niet. Ze rolde gewoon over het kussen heen omdat ze veel te sterk zijn.

Je kunt haar wel gaan stimuleren om terug te rollen. Dit deden wij op ons bed en maakte er een spelletje van. Op haar buik leggen en dan met wat hulp terug laten rollen.

Succes!

'Fedde en kees' hebben lakentjes die helemaal om het matras heen zitten. Het schijnt dat ze hier bijna niet bij kunnen rollen. Wel prijzig, maar lees positieve ervaringen.

Een zijlig kussen niet doen hoor. Als ze eenmaal kunnen rollen zijn die niet meer veilig. Ook lakens en andere dingen waarmee je je kindje 'vast' in bed legt zijn volgens mij niet veilig. Bovendien lijkt het me ook niet fijn voor je kindje, blijkbaar heeft ze er behoefte aan om te kunnen bewegen in bed.

Mijn zoontje van 6 maanden zit ook middenin deze fase. Wij moeten er soms ook uit snachts. Mijn advies: deze fase ff uitzitten :)

Wij hebben dit ook gehad, maar onze zoon slaapt sindsdien op zn buik! Heeft even geduurd voordat hij begreep dat dat ook kon. Deze fase gaat vanzelf over, maar het is draaamaaa en kan lang duren helaas.

Ik heb wel een tijdje een zijligkussen gebruikt overdag voor het rollen in bed. 's nachts was het gelukkig niet nodig. Dat gaf 'm toch net de rust om in slaap te kunnen vallen. 
Na een tijdje kon hij eroverheen rollen en toen heb ik 'm weggedaan. Daarna ben ik 'm op z'n buik weg gaan leggen en dat werkte ook! 

Terug
Bovenaan