rollen, zitten

wanneer gaan babies rollen, zitten? Mijn zoontje is nu 6 maanden maar kan wel rollen, maar doet het niet echt vaak, en meer van buik naar rug dan andersom, moet hij niet meer rollen? En wanneer gaan ze zitten, en hoe? En hoe kan je dat stimuleren?

Groetjes,
Linda
 
Hoi Linda,

Mijn zoontje draaide van buik nar rug en terug toen hij een maand of 5 was!
Bij 6,5 maanden zat hij los in zijn box..in liet hem vaak oefenen zijn evenwicht te bewaren door heel de box vol te bouwen met kussen, zodat hij niet hard omviel! Hij had zijn evenwicht al heen snel door. Bij ongeveer 10 maanden stond hij in zijn box en hij is nu net 1 week geleden 1 jaar geworden en nu loopt hij!! Geweldig hoor!! Maar ja ieder kind heeft zijn eigen tempo..je kan ze het niet leren maar wel stimuleren!!!
Groetjes Danielle
 
Ieder kind heeft zijn eigen tempo, je kan ze wel stimuleren, maar ze doen het echt pas op het moment dat ze er zelf aan toe zijn. En de een is wat sneller als de ander. Mijn dochtertje rolde van rug naar buik vanaf dat ze 4 maanden was en nu, 6,5 maanden, rolt ze pas soepel terug. Zitten kan ze nog niet zelfstandig en ze wil wel vooruit als ze op haar buik ligt, maar dat lukt gewoon nog niet. Laat het op zijn beloop, het komt echt wel. Succes
 
Mijn dochtertje was pas 8 maanden toen ze van rug naar buik kon rollen en 9,5 maanden toen ze van buik weer naar rug rolde, bij 10 maanden zat ze maar ze laat zich nog erg makkelijk achterover vallen. Echt hoor iedereen doet het op zijn eigen tempo, ze is gewoon liever lui dan moe.
Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan