Rollen

Hoi Lia,

Jeroen draait vanaf 4,5 maand op zijn buik en af en toe terug naar zijn rug. Maar volgens mij is alles tussen 3 en 7 maanden heel normaal. En helpen hoeft volgens mij ook echt niet (behalve dan elke dag even op hun buik leggen) want ze rollen wel als ze daar aan toe zijn.

Groetjes,
Brigitte
 
Oh ik dacht dat je ze ook een handje moest helpen maar goed, dan merken we het wel, hij is al wel bezig, billen omhoog enzo, maar het lukt hem nog niet.

Groetjes,
Lia
 
Hallo,

Lotte nu 7 maand, rolde eerst van buik naar rug, maar waarschijnlijk komt dit omdat ze een buikslaapster is. Dit deed ze al met 3,5 maand. Sinds eind augustus van ze ook van buik naar rug draaien. En helpen hoeft meestal niet, want ze moeten zelf eerst de slag doorhebben. Wel goed opletten of beide armpjes goed liggen als ze op de buik rollen.

Groetjes van Mieke
 
Wij hebben helemaal niet geholpen. Waarom zou je moeten helpen? Ze moeten het toch gewoon leren? Of bedoel je misschien stimuleren met geluidjes of speeltjes aan hun zijkant leggen, zodat je kindje ernaartoe wil gaan? Dat helpt wel een beetje nl.
Onze zoon deed het rond 3 maanden, maar dat is redelijk vlug geloof ik. Met 4 maanden en een week rolt hij ook weer terug.
 
Toon rolde met 6 maanden van rug naar buik en nu met 7 maanden ook van buik naar rug. Om hem te stimuleren legde we hem regelmatig op zijn buik (cb adviseerde elke voeding maar meestal deden we het 2 keer per dag). Voor de rest gaat het vanzelf. En nu hij het doorheeft rolt ie de hele box door!

Masja
 
Niels draaide al met 10 weken. Als ze het één keer doorhebben willen ze niks anders meer. Daarna vond hij op z'n buik liggen ook opeens leuk. Het komt echt vanzelf!
 
Dank je. Met helpen bedoel ik ook stimuleren. Ik zal wel geduld hebben. Hij ligt vaak op zijn buik, vindt hij fijn namelijk, kan zo de hele kamer zien (en hij is best nieuwsgierig!).

Groetjes,
lia
 
Terug
Bovenaan