rollen

ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd baby,s op hun rug/buik en andersom kunnen rollen, en wat doen ze als eerst? en kan je ze daar bij helpen of moet ik haar lekker zelf later rommelen en komt het vanzelf?
 
Mijn dochter van 15 weken maakte ineens van de week aanstalten om te gaan omrollen. Van haar buik op haar rug. Ze strekt haar armpjes dan, en gooit haar bovenlijfje opzij. Ze krijgt alleen haar kontje en beentjes nog niet mee, dus ze lag als een verwrongen wurmpje in de knoop! Ze keek daarbij heel verbaasd naar mij, alsof ze wou zeggen; 'help je me nog of hoe zit dat?'

Ik interpreteer dit dus als een beginnend rolletje...

Hoe oud is jouw baby?
 
Mijn dochtertje draaide eerst van rug naar buik met 4,5 maand, nu is ze 5,5 maand en kan nog niet van buik naar rug draaien. Een paar keer is ze teruggedraaid, maar dat kan ook per ongeluk gebeurd zijn.
 
Hallo,
Net als Miriam is mijn dochter 15 weken en begint nu te expirimenteren met rollen. Ze gooit haar beentjes naar de rechterkant, hoofd helemaal achterover en rollen maar. Proberen, want het lukt natuurlijk nog niet helemaal. Je kunt je kindje een beetje helpen door de handjes te pakken, zodat hij/zij zich kan optrekken. Ik geef ook altijd even een zetje onder de billen, om te stimuleren. Als het te vaak niet lukt ben ik bang dat ze stopt met oefenen.

groeten en geniet ervan.
Diane
 
Terug
Bovenaan