<p>Hallo,<br /><br />In november 2017 werd ik met 23 jaar onverwacht zwanger. Dat was even slikken en er zijn zeker wat tranen gelaten. We waren er wel heel blij mee!<br />Na een aantal echo's wisten we hoe ver ik was en konden we het hartje zien en horen kloppen. Wat een gelukkig gevoel was dat.<br />Één week later, eind december, stond er weer een echo gepland om te bepalen hoe ver ik was. Het hartje was gestopt met kloppen.<br /><br />Bij de verloskundige heb ik medicijnen gekregen om de miskraam te laten komen. Ik heb besloten deze niet te gebruiken en kreeg met 10 weken een natuurlijke miskraam.<br />Vervolgens heb ik weken lang gevloeid en bij de controle kreeg ik het bericht dat er nog iets achter gebleven was. Het gevolg was een curettage op 9 maart. Eindelijk was ik "ervan af".... dacht ik.<br /><br />Met mijn vriend had ik alles besproken en bedacht dat als ik hersteld was van mijn curettage we echt gingen proberen. Ik had gehoopt dat ik heel snel weer zwanger zou worden, maar helaas.<br />Dit weekend was ik uitgerekend en ik ben nog steeds niet zwanger.<br /><br />De afgelopen paar maanden waren zwaarder dan ik verwacht had. Ik ben ontzettend emotioneel, trek het mezelf erg aan en continue gaat er in mijn hoofd om dat er iets mis is met mij en het ook niet meer gaat lukken..<br /><br />Ik heb wel eens bij mijn vriend en vriendinnen verteld dat het me soms zwaar valt, maar het is voor hun natuurlijk moeilijk te begrijpen en erover te praten. Met het antwoord 'het had dan niet moeten zijn, dus misschien maar beter' en 'het kan altijd erger' ben ik dan ook een beetje klaar.</p><p>Ik vroeg me af hoe andere hiermee omgaan?</p>