<p>Ik ben echt niet het type dat haar verhaal wil doen op een forum. Maar ik merk dat ik erg veel steun haal uit eerdere topics. Dus ik ga gewoon eens proberen, mijn rollercoaster delen met jullie. <br /><br /></p><p>In april 2020 ben ik gestopt met de pil. Ik slikte deze al zeker 10 jaar, dus ik vond het tijd om te “ontpillen”. Mijn cyclus bleef erg lang onregelmatig. Pas vanaf december werd het enigszins normaals. In maart 2021 had ik een positieve test in handen. Maar het voelde al meteen niet goed. Ik had al een week daarvoor bruine afscheiding en dit werd alleen maar erger. Een week later had ik een negatieve test in handen. Ik heb de miskraam niet eens gemerkt, zo pril was het nog. In april had ik weer een positieve test in handen. Nu voelde het wel allemaal goed! Ik was (naar mijn idee) 4-5 weken toen ik er achter kwam. Ongeveer 2 weken later verloor ik weer een klein beetje bruin bloed/afscheiding. Ik raakte best wel in paniek en mocht daardoor al een week eerder dan gepland voor de eerste echo komen. Op de echo zag de verloskundige wel een erg klein vruchtje. Dit zou eerder horen bij een zwangerschap van 5 weken. Ik was natuurlijk totaal verward, want dat dacht ik 2 weken geleden al te zijn! Na 10 dagen moest ik dus weer terugkomen om te kijken of het vruchtje gegroeid was. Helaas was dat niet zo. Het is dus gestopt met groeien, maar mijn lichaam stootte het niet af. Ik kreeg toen de keus wachten, medicijnen of curettage. Ik koos voor de medicatie. Dit was erg heftig, vond ik! Maar het werkte wel (dacht ik). Na 2 weken moest ik op controle komen en ze zagen dat het vruchtje weg was. Vervolgens ben ik in 2/3 maanden nog 3 keer op controle geweest want ik werd niet ongesteld. Wat bleek.. er is toch niet iets achtergebleven. Ik moest dus alsnog een curettage, dit werd later een hysterscopie.</p><p>Nu zijn we weer 3 maanden verder en durven we het weer te proberen. Op dit moment ben ik in afwachting van mijn menstruatie (of niet). Ik heb 12 oktober een echo gehad, toen was te zien dat er een rijpe follikel zat. Maar of deze bevrucht is, is dus nog de vraag! Ik weet niet wanneer ik nu het best kan testen. Afgelopen dinsdag heb ik een test gedaan, maar deze was negatief. Was ik misschien te vroeg? Of is het helaas niet gelukt?.. zo veel onzekerheid, je word er gek van ?</p>