Romantisch?

Anne Anne

New member
Hoi Dames,

Wij gaan in september starten met het proberen.
Wat ik mij wel afvraag. Ervaren jullie het proberen van een kind te maken als romantisch?
Zijn er mensen waarbij het klaarkomen minder makkelijk gaat waardoor het minder romantisch is?
Ik vraag me echt af hoe mensen hier eerlijk over denken.
 
Hoi,
weet je wat het gekke is, zodra we zwanger proberen te worden dan ben ik 10 x geiler hahaha!
ik gun dit andere dames ook zo!
maak er wat leuks / romantisch / gezelligs van! Voor hetzelfde geld duurt het een aantal maanden en dan zou het leuks zijn als je dit zo kan blijven ervaren!
op het moment dat ik zwanger ben dan heb ik nergens meer zin in......
tot het 2de trimester waar ik nu in zit! Tis weer een feestje tussen de lakens!
onthoud goed het hebben van seks is niet alleen om een kindje te maken! Maak er wat leuks van en probeer dit zo vast te houden! Liever duurt het zwanger worden wat langer dan dat de sels een moetje wordt!
 
good luck and Enjoy 
 
Hi Anne,
Toen ik en mijn man probeerden zwanger te raken, merkte ik dat het klaarkomen bij mij in het begin ook minder makkelijk ging. Omdat je er toch mee bezig bent dat je nu 'voor het echtes bezig bent'. Gelukkig moest ik nog ontpillen en ging de druk er voor ons al snel af. Die eerste maand was erg spannend, maar daarna vond ik het wel prettig dat mijn lichaam eerst even op de rit moest komen. Dit zodat ik niet iedere maand - als ik niet ongesteld werd - naar de wc rende om een test te doen, want dat leverde mij ook alleen maar stress op. Ik stond er, door een onregelmatige cyclus, op een of andere manier nuchterder in. 
Toen eenmaal de druk er vanaf was, werd ons seksleven ook weer veel leuker en konden we er ook echt een fijn moment van maken. We hebben van te voren afgesproken dat we alleen seks hadden op het moment dat we daar echt zin in hadden, en niet de 'verplichte iedere twee dagen' zoals sommige stellen doen. Dit omdat we wisten dat dat voor ons niet zou werken en alleen maar stress op zou leveren. We wilden ons seksleven leuk blijven houden, en dat is gelukt! Als dit voor jullie wel werkt, dan moet je dat vooral doen hoor! Maar ik kan niet, zoals het dan voelde, op commando geil worden, haha. Ik ben ondertussen ruim 30 weken zwanger, ik was in oktober 2016 gestopt met de pil en net voor carnaval (halverwege februari 2017) testte ik al positief. Dus alsnog is het voor ons vrij snel gegaan ondanks dat we alleen maar seks hadden wanneer we daar echt zin in hadden. Seks tijdens zwangerschap is ook al interessant, maar omdat we daar vrij nuchter mee omgaan ligt daar ook al geen druk op. 
Doe vooral wat voor jullie werkt! Ik begrijp dat als je eenmaal besluit om voor een kindje te gaan, je liever gisteren zwanger wilde zijn dan morgen, maar het is denk ik belangrijk om het seksgedeelte leuk te houden, zodat je daar ook geen stress van kunt ondervinden. Veel plezier samen!
 
De eerste paar maanden: heel romantisch. Toen we na een jaar nog niet zwanger waren, stukken minder. We hadden betere sex in de weken dat mijn eisprong niet was moet ik zeggen. Ook niet altijd trouwens. We hebben altijd ons best gedaan er wat leuks van te blijven maken maar na 9 maanden ben ik ook ovulatietesten gaan gebruiken en dat drukt de pret. Uiteindelijk hebben we een icsi traject doorlopen. Ondanks dat ik me lichamelijk beroerd voelde, was zodra we dit besloten, de sex weer een stuk liefdevoller. We hebben op een gegeven moment geaccepteerd dat de sex om zwanger te worden, nu eenmaal niet altijd plaatsvindt omdat je zo geil bent hihi. 
Nu ik 16.5 weken zwanger ben hebben we het liefdevolle weer opgepakt. Eerder trouwens al wel. Sex om voort te planten voelde voor ons anders. Ook fijn, maaar romantisch: nee na de eerste maanden niet.
 
Hi Anne,
Ik vond het meer emotioneel, je hebt tenslotte toch ervoor gekozen om te gaan vrijen om een kindje te maken. Daardoor stonden wij er anders in, minder opwindend en meer emotioneel. Na de eerste keer bewust vrijen moest ik zelfs huilen omdat ik dacht van misschien is dit wel DE keer. We hebben dan ook rond de tijd van mijn eisprong vaker gevreeen, ik wist van mijzelf dat ik gewoon niet meer kon vrijen als we echt zin hadden nu we gingen voor een kindje. En met succes, diezelfde maand ben ik zwanger geraakt en inmiddels 24 weken zwanger!!
Voor iedereen werkt weer wat anders. Als je erin kan staan met de gedachte 'het komt waneer het komt' dan zou ik echt vrijen als jullie zin hebben, maar kan je je cyclus niet uit je hoofd zetten dan zou je net als wij hebben gedaan, wat meer op de klok kunnen gaan vrijen.
 
Hoi Dames,

Bedankt voor jullie eerlijke antwoorden! Erg fijn om open en eerlijke antwoorden te krijgen. Wat een fijn forum!!
 
Ik vind zelf toch anders' tijdens het vrijen ben je onbewust toch bezig met het streven naar een zwangerschap.
Op het moment dat het raak was' vond ik het pas echt romantisch' je man en jij zijn trots en het feit dat er een kindje in je groeit van je grote liefde.
Om 1 of andere reden is er een bepaalde emotie aanwezig' wat het vrijen' romantisch maakt.
Maar dat is mijn beleving' dat verschilt uiteraard van vrouw tot vrouw.
 
Hier was het juist de eerste maanden heel leuk, romantisch en ontspannen. Na verloop van tijd ging dit eraf. We zijn nu toch echt bezig met: zou het nu eindelijk raak zijn? 
Dit schijnt niet goed te zijn, maar na maanden en maanden weer hetzelfde resultaat wordt het toch anders. Natuurlijk houden we van elkaar en is het ook nog lekker, maar er zit wel een klein beetje een ander gevoel bij.
 
Terug
Bovenaan