Hi Anne,
Toen ik en mijn man probeerden zwanger te raken, merkte ik dat het klaarkomen bij mij in het begin ook minder makkelijk ging. Omdat je er toch mee bezig bent dat je nu 'voor het echtes bezig bent'. Gelukkig moest ik nog ontpillen en ging de druk er voor ons al snel af. Die eerste maand was erg spannend, maar daarna vond ik het wel prettig dat mijn lichaam eerst even op de rit moest komen. Dit zodat ik niet iedere maand - als ik niet ongesteld werd - naar de wc rende om een test te doen, want dat leverde mij ook alleen maar stress op. Ik stond er, door een onregelmatige cyclus, op een of andere manier nuchterder in.
Toen eenmaal de druk er vanaf was, werd ons seksleven ook weer veel leuker en konden we er ook echt een fijn moment van maken. We hebben van te voren afgesproken dat we alleen seks hadden op het moment dat we daar echt zin in hadden, en niet de 'verplichte iedere twee dagen' zoals sommige stellen doen. Dit omdat we wisten dat dat voor ons niet zou werken en alleen maar stress op zou leveren. We wilden ons seksleven leuk blijven houden, en dat is gelukt! Als dit voor jullie wel werkt, dan moet je dat vooral doen hoor! Maar ik kan niet, zoals het dan voelde, op commando geil worden, haha. Ik ben ondertussen ruim 30 weken zwanger, ik was in oktober 2016 gestopt met de pil en net voor carnaval (halverwege februari 2017) testte ik al positief. Dus alsnog is het voor ons vrij snel gegaan ondanks dat we alleen maar seks hadden wanneer we daar echt zin in hadden. Seks tijdens zwangerschap is ook al interessant, maar omdat we daar vrij nuchter mee omgaan ligt daar ook al geen druk op.
Doe vooral wat voor jullie werkt! Ik begrijp dat als je eenmaal besluit om voor een kindje te gaan, je liever gisteren zwanger wilde zijn dan morgen, maar het is denk ik belangrijk om het seksgedeelte leuk te houden, zodat je daar ook geen stress van kunt ondervinden. Veel plezier samen!