Rommeldag, laten huilen?

Hoi hoi,

Dochterlief van 4 weken heeft om de drie, vier dagen een dag dat ze erg slecht slaapt. Wil dan om de twee uur aan de borst en slaapt maar drie kwartier of als ik aan de wandel ben totdat ik de wagen stilzet... Ze komt trouwens goed aan en krijgt dus voldoende voeding.
Nu hebben we een pittige meid en straks heb ik haar (na gecheckt te hebben of ze niet gepoept had, laten boeren en getroost) 20 minuten laten huilen. Voorgaande weken huilde ze maar zelden, dus dit is  echt nieuw voor me.
Ze ging te keer alsof ze levend gevild werd, echt, het deed me bijna zeer! Maar ik dacht; ze moet nu even slapen, anders komt ze gewoon niet aan haar rust. Bovendien kan ik niet de hele dag met haar poemelen en lijkt me dat ook niet goed voor haar op de lange termijn.

En raad eens... nu slaapt ze heerlijk.

Herkent iemand dit, vinden jullie dit ook zo lastig?
Een vriendin had een huilbaby, ik begin me nu pas echt te realiseren hoe ontzettend zwaar dat moet zijn geweest, als ik 20 minuten al moeilijk vind!

Groetjes, Pietje

Hoi Pietje,

Heeeeeeeeeeel herkenbaar hoor
Mijn meisje sliep de eerste weken heel veel en ineens patsboem de andere kant op.
Echt van die vreselijke huilbuien die alleen maar stopte als je lekker met haar ging knuffelen of met haar ging wandelen, maarja dat kan je ook niet 24/7 doen he
Dus we hebben ons aan vaste tijden gehouden wat heel erg moeilijk is maar ze word alweer wat rustiger nu. Als ze haar flesje heeft gehad en een  schone luier dan leg ik haar 's middags in bed en de eerste tijd krijstte ze echt enorm.. tot ze in de gaten had dat het niet echt hielp.. het is enorm rot je kindje zo te horen.. je moet er echt even door heen.
Onze kleine meid probeert ons daarin enorm uit en ze hebben snel door wat ze kunnen bereiken met huilen
Bij ons heeft het dus wel gewerkt om je baby gewoon vaste slaapmomenten te geven, ook al wil ze zelf niet, in het ziekenhuis hadden ze ons die tip ook al meegegeven want Danaë heeft na de kraamtijd nog een week in het ziekenhuis gelegen
Dus ik hoop dat het voor jou ook helpt

Sterkte!

Groetjes Sabrien

hoi,

ik laat mijn kleine meid nooit langer dan 5 min huilen. als ze huilt is er echt iets aan de hand, een kindje huilt niet zomaar. als ze huilt omdat ze moe is leg ik een monddoekje over haar hoofdje en dan valt ze zo in slaap.. ik zou het niet kunnen om haar zo lang te laten huilen, hoor..

liefs, SOPHIE mama van quinty 4-10-2004 en naima 24-11-2006, 8 wkn te vroeg geboren was uitgerekend op 19-1-2007

Ik kan bij Danaë goed zien als er wat is, als ze ergens last van heeft zoals krampjes ofzo dan huilt ze echt met traantjes, als ze gewoon niet in haar bedje wil liggen dan huilt of krijst ze echt maar zonder tranen want als ik haar dan oppak valt ze inslaap in mijn armen ( wat we dus voorheen deden met het gevolg dat ze niet meer in haar ledikantje wilde slapen )
Hebben meer moeders dit trouwens?

Moeilijk vind ik dat. Yanick is nu 6 weken, en valt eigenlijk alleen maar in slaap als hij bij één van ons ligt. Dan leggen we hem in zijn bedje of wiegje en slaapt hij  prinsheerlijk verder. We hebben  hem wel eens laten huilen en  toen viel hij uiteindelijk na  20 minuten in slaap, maar  dat zijn 20 heeeeeele lange minuten geweest. Als ik hem oppak valt ie vaak na 5 minuten heel tevreden in slaap. Persoonlijk  geef ik de voorkeur aan lekker bij me houden.  Ik weet dat ik daar mee moet oppassen en dat hij ook moet leren zelf te slapen, maar ik denk dat zo'n heel kleintje  nog niet  bezig is ons uit te proberen.    

Ik vind het ontzettend moeilijk om vaste slaapmomenten  te houden. Hij drinkt zo onregelmatig (borstvoeding, soms lang soms kort) en slaapt soms 4 uur achter elkaar en soms  maar een 1 uurtje. Ik word  meer gestresst van het idee dat ik ritme moet creeeren dan van het idee dat we onregelmatige dagen hebben, dus voorlopig hou ik het maar zo.

Groetjes, Paulien    

Christian is nu 8 weken en sinds ruim een week hebben we echt een vast ritme met vaste slaapmomenten. De weken ervoor hebben we hem het laten bepalen en daar was geen pijl op te trekken!! Hele onregelmatige dagen dus, soms uren achter elkaar, soms wel 10 slaapjes van 30 minuten, in de ochtend, in de middag, in de avond. Hetzelfde met de voedingen, hij kwam om de 2-5 uur en ook dat konden we niet voorspellen. Zo lastig met plannen van afspraken! En ik ben toch menige ochtend van 4:00 uur wakker geweest omdat meneertje klaarwakker was...

Wat ik wil zeggen: het kleintje moet toch zelf dat ritme gaan vinden en heus, het komt een keer!! Alles wat ik geprobeerd heb om Christian te "sturen" is niet gelukt. Dit ritme heeft hij zelf gemaakt. Wel heb ik vanaf het begin een aantal zaken consequent gedaan, zoals dag/nacht goed aangeven, in de nacht in bedje blijven, maximaal 5 minuten laten huilen en daarna altijd troosten, altijd dezelfde volgorde met voeden/verschonen, maar ik weet natuurlijk niet of dat heeft bijgedragen...

Veel succes en wanhoop niet...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Dit is een punt waar ik ook mee zit. Bij jou is het blijkbaar zo dat je kindje na 20 minuten in slaap valt. Senne huilt heel veel en ik troost haar dan altijd elke 5 minuten. In het begin viel ze dan altijd binnen 15 minuten in slaap, maar nu huilt ze gewoon door. Maar als ik haar oppak, valt ze bij mij gelijk in slaap. Dat betekent dat ze wel degelijk moe was, maar niet in slaap kon komen. Het is zooo moeilijk om je kindje te laten huilen. Ik vind het echt een dilemma hoor!

Als je kindje binnen een korte tijd wel in slaap valt, zou ik er persoonlijk wel voor kiezen het huilen even te laten gebeuren. Sommige kindjes hebben het nodig om zichzelf in slaap te huilen. Maar het lijkt me averechts als ze ervan van streek raken.

Ik kan je helaas geen echte adviezen geven, maar zo te lezen werkt het prima zoals je het nu gedaan hebt.

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Hoi Pietje,
Yanick was trouwens de eerste 3 a 4 weken ook heel rustig, weinig huilen veel slapen. Nu is ie al ruim 2 weken veel meer wakker en vaker huilen en jengelen. Voor mij was het dus ook heel erg wennen dat hij ineens ging huilen zonder dat er iets is.

Terug
Bovenaan