rommelen met flesjes

herkennen jullie dit ook? emma rommelt zo met die flesjes laat vaak wat staan, ze krijgt nu nog 150-5scheppen en ze mag al meer maar buro zegt als ze niet meer wil niet geven ze heeft dan gewooon genoeg maar ze laat nog zo vaak 40 cc staan. gister bij laatste voeding liet ze 80 cc staan! vraag me dan af of die laatste voeding nog wel nodig is..
weet het ook niet hoorr..
heeft iemand dit ook?

Nou, ze geeft wel duidelijk aan dat ze 150-5 dus teveel vind.. Waarom dan niet wat vaker een kleiner flesje als je bang bent dat ze anders te weinig krijgt. Het is ook best een plens melk ineens natuurlijk als ze om de 4 uur een fles van 180 (dat is het toch in totaal?) naar binnen moet werken. Eigenlijk zijn baby's (en hun maagje) erop gemaakt om vaak kleine beetjes te drinken ipv minder vaak grote hoeveelheden. En de ene baby doet het uiteindelijk wel goed op de grote hoeveelheden terwijl de andere (zoals emma) het toch niet zo goed kunnen hebben.
Ze mogen maximaal een liter flesvoeding per dag he en minimaal 750 cc?? Dan zou ik dat aanhouden en dan gewoon telkens kleine flesjes geven tot ze de 750 sowieso heeft gehaald..

Ik zou wel 150 blijven aanbieden, juist als ze over houd betekend het dat ze goed kan aangeven wanneer ze genoeg heeft. Ik wou dat mijn dochter wat liet staan die drinkt elke 180 schoon op, wat betekend dat ik eigenlijk meer moet aanbieden maar dat lijkt mij dan weer veel te veel. Als ze goed groeit don't worry! Wij hebben ook niet allemaal evenveel trek dus waarom baby's wel? Ik vind sowieso, je bent amper 2 maanden en je moet al in allemaal grafiekjes en schema's passen pffff.

Ik zou ook 150 blijven aanbieden. Wij hadden laatst hetzelfde met Luana. Zij dronk ook de 150 niet op en we zijn toen weer 120 gaan geven. Dit was weer duidelijk te weinig. Nu zijn we een week verder en maakt ze de flessen bijna allemaal op. Ze gaat nu over naar 5 flessen van 150, was eerst 6. Ze geven zelf aan wat ze nodig hebben en als ze er verder tevreden op zijn lekker zo laten!! Van het cb moeten ze zoveel, ene oor in, andere oor uit haha!

Liefs ciomama

zoals hierboven, blijven aanbieden

jonna drinkte 180/6, om 12-16-20 uur
nachts komt ze weleens , soms 4 uur soms 7 uur en drinkte ze 120/4 en rond 8-9 uur nog eens 120/4 afhankelijk hoeveel ze nachts dronk dus 90/150 of 120/120 of 60/180

maar ze had ook dagen dat ze maar 100 dronk en uurtje later de andere 100, elke fles ging in 2 delen.
we doen met haar mee, komt na een paar dagen wel weer goed.

omdat ze nachts nog net niet helemaal tot de volgede voeding red krijgt ze nog een flesje, maar dan is het vaak wel weer zoeken naar hoehongerig ze om 8 uur is.

ik vidn het super dat jonna 180/6 drinkt. Mara had reflux en heeft in de 1e 6 maanden maar 3 dagen 180/6 gedronken!!! daarvoor was het bijna altijd 120 en max 150 hoor. de 1e maanden was het 12 voedingen gemiddeld en dan 60. het is per kind zo anders.

als jij denkt dat ze genoeg krijgt dan haar lekker haar gang laten gaan. komt wel goed. min 500ml en max 1000ml

Hier precies het zelfde verhaal! Geef ook 150/5 en eerst dronk hij het netjes op maar de afgelopen dagen heeft hij er wat genoeg van en laat regelmatig wat staan. We zijn nu wat aan het spelen met zijn spenen. Gebruik de S-fles van Difrax met een S speen. Kwam er achter dat hij in de middag en laatste fles moeilijk ging drinken. Dus nu wissel ik halverwege de fles naar een M speen en drinkt hij wel een stuk meer. Maar ook dan blijft er regelmatig nog wel 20 of heel soms ook 40cc over.
Ik denk dat je inderdaad gewoon moet blijven aanbieden en ze geven vanzelf wel aan dat ze honger hebben!
Liefs

Terug
Bovenaan