Rommelen?

<p>Hallo allemaal, ik ben 30 weken zwanger en ben echt heel erg bezig met de bevalling. Vind het zo eng om straks het onbekende mee te maken. nu vandaag heb ik erge hoofdpijn, voel me heel erg moe en Mn buik voelt een beetje weeïg? Heb het idee dat ik af en toe wat makkelijker urine verlies heb. Ook bewegen, zoals naar voren buigen op de bank, benen optrekken etc voelt niet fijn in de buik.  Is het al een beetje aan t rommelen? Kan dat al zo vroeg? Moet ik me zorgen gaan maken?</p>

Kunnen het ook indalingsweeen zijn? Voelt als menstruatieachtige pijn (maar soms ook in stekende golven) heb ik al ervaren. 
Het urineverlies moet je wel in de gaten houden, welke geur heeft het? Echt urine of zoeter? Als je het niet vertrouwt, ook met het gevoel in je buik: bel je VK.
O ja, toevoeging: heb je diabetes of een hoge bloeddruk? Dan zou ik gelijk de VK even bellen met je klachten of zelf meten als je de apparatuur in huis hebt. 

Hoi,
Ik zou je urine even inleveren morgen ochtend bij de HA om te checken of je geen blaasontsteking hebt. Zo kun je je dan ook voelen.

En inderdaad, hoe is je bloeddruk?

Die hoofdpijn kan natuurlijk ook zijn omdat je je druk maakt.
Misschien niet wat je wil horen maar het blijft onbekend en je weet echt totaal niet wat je kunt verwachten. Laat dit ook echt los en op je af komen. Ik had ook geen verwachtingen en daar was ik achteraf erg blij om.

Succes!

Hallo, 
Bloeddruk is prima, ben altijd al bekend met een lage bloeddruk dus daar zou het niet aan moeten liggen. Suiker is bij mij 2 x getest en beide ook goed :) 
urine zijn meer af en toe wat druppeltjes. En lijkt gewoon op normale urine, geen gekke geur of kleur. 
Ben ook wel bekend met paniek aanvallen dus denk ook wel dat de hoofdpijn daar mee te maken kan hebben. Maar ik raak gewoon gespannen en paniekerig als ik in een keer zeurende pijn heb. Heb de hele zwangerschap namelijk nauwelijks last gehad van krampen etc

Je kindje groeit nu nog steeds heel erg dus last van banden etc is mogelijk.
Fijn dat je bloeddruk en suiker goed zijn!
Ik zou wel echt even je urine laten testen want als het een blaasontsteking is dan moet je een kuurtje ab. Dit geeft ook last in je benen, onderbuik en liezen.

Ik ben ook 30 weken en heb de laatste 4 weken al klachten met plassen. Heb wel 3x mn urine laten testen of het geen blaasontsteking was. Uiteindelijk kreeg ik vorige week zo veel harde buiken en onderbuikpijn dat de verloskundige me een week thuis heeft laten blijven van werk en geadviseerd heeft heel rustig aan te doen. Daarop werden mijn klachten met de dag minder. Ik voel me nu veel beter dan de afgelopen 3 maanden. Vandaag weer voor het eerst gewerkt maar dan merk je gelijk hoe veel een hele dag werken van je vraagt.  
Ik herken wel het rommelige gevoel in de buik, voelt gewoon alsof er nergens echt ruimte voor is en die druk op je blaas ook. De verloskundige  voelde dat mn kleine ook met haar (nog harde, vetloze) billetjes heel laag in mn bekken ligt dus dat kan die druk in de onderbuik veroorzaken. 
Maar eerst uitsluiten dat je geen blaasontsteking hebt!!!

Zo herkenbaar: laat je maar lekker geruststellen door je verkoskundige! Daar zijn ze voor en zo vaak ben je niet zwanger in je leven! (Denk ik) 
Altijd het zekere voor het onzekere! Neem je gevoel serieus, als je je rot voelt dan voel je dat. Zijn ook coaches voor, heeft mijn persoonlijk heel erg geholpen! 

Hou vol hoor! ♥️

Terug
Bovenaan