rommelen??

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

nu hoor ik die term veel; het rommelt in de buik..Wat houd dat in??
Ik bevind mij in een niet zo'n fijne situatie, momenteel veel stress(acuut, gedeprimeerd, relatiesfeer). Na een aantal nachten niet de slaap kunnen vatten, ook niet overdag,veel huilbuien,  merk ik dat de kleine enorm veel beweegt..Maak me dus dubbel zorgen.
Vannacht dacht ik dat het wel es kon gebeuren, de kleine duwde(zo voelde het) zich er bijna uit en ik durfde niet in de benen te komen voor een kop warme melk ofzo.
Overmorgen naar de vk, ben benieuwd of zij me antwoorden kan geven, maar dat duurt zo lang, zucht..
Wát rommelt er dan, en hoe? Kan iemand daar een betere omschrijving van geven? Ik weet hoe harde buiken voelen toen ik 20 week was..Ik zou het niet kunnen zeggen dat dit hetzelfde zou kunnen zijn..

Ik wacht met spanning op jullie antwoorden..Oja, ik ben 34 week zwanger..  

hoi Moems, verdorie wat vervelend voor je dat je nu in een rottige periode zit... ik weet dat stress enzo wel op de baby slaat, jij onrustig, de baby onrustig... t is neit slecht maar door de hormonen en stofjes die je aanmaakt in een stress periode gaat ook de baby daarop reageren...

Als jij schrikt schrikt de baby ook bijvoorbeeld..

Ik weet niet hoe rommelen omschreven kan worden, dit is ook mijn eerste die ik zover heb mogen dragen.. Ik wil je alleen wel even veel sterkte wensen en als je iets kwijt wil gewoon ff forummen hoor!

Liefs, Sas

Wat vervelend dat je net nu in zo'n situatie zit. Is niet niks, niet voor jou, maar ook niet voor de kleine. Ze zeggen dat de kleine veel meekrijgt van hoe de moeder zich voelt ed, inderdaad door hormonen.

Het kan zijn doordat bij jou de stresshormonen aanwezig zijn, deze je kindje ook activeren.

Rommelen is bij iedereen denk ik weer anders. Elke bevalling is ook weer anders. Bij mij is rommelen vaak harde buiken, voorweeën of steken onderin de bekkenbodemspier.

Succes en kom maar lekker op het forum, als je er behoefte aan hebt.

Liefs Noah

Hoi Moem,

Wat zonde van die laatste weken dat je die zo door moet brengen. Ik kan daar wel over meepraten, heb dat ook gehad bij mijn vorige 2 zwangerschappen. Het is alleen niet zo dat je kind daardoor ineens eerder komt ofzo hoor maar dat ze jouw gevoelens voelen is wel zeker ja.

Het rommelen is bij iedereen wel anders denk ik maar er zullen ook veel overeenkomsten zijn. Als het je eerste is weet je niet wat je kunt verwachten. Rommelen bij mij is af en toe wat krampen, wat lichte voorweeën en menstruatieachtig gevoel. Het is eigenlijk zo dat je al een tijdje voor je uitgerekende datum van dat soort dingen ter voorbereiding op het ECHTE werk kunt gaan voelen en dat noem ik dan rommelen. Veel afscheiding en steken in je onderbuik hoort er bijvoorbeeld ook wel bij. Ach, iedereen voelt het anders maar de meesten zullen elkaar begrijpen als ze het over rommelen hebben. Hopelijk is het voldoende uitleg voor je.

Meid, denk aan jezelf. Ik hoop dat de stressfactor snel minder wordt en anders dat er een oplossing komt zodat jij minder stress hebt met je kindje.

succes en sterkte! Liefs Petra

Ah joh, jakkes dat je nou in zo'n rotsituatie zit. Idd reageert je kindje op de stress die jij voelt.
Ik hoop zo voor je dat het gauw weer beter gaat met jezelf.

Rommelen is volgens mij ook dat het onrustig is in je buik, harde buiken, af en toe een flinke pijnscheut. Nog niet het echte werk zeg maar, maar wel de voorbereiding erop.
Zoals hierboven ook al beschreven is.

Sterkte meid.

Dank jullie voor de lieve reacties..Soms weet ik ook even niet waar ik het zoeken moet, pff.
Harde buiken; ja, die herken ik wel..En de druk op de bodembekkenspier ook en dat beangstigd me wel. Misschien allemaal wel toeval, tis erg onrustig..
Stelt me wel enigszins gerust te weten dat de kleine niet daardoor eerder gaat komen.
En anders morgen toch even met de vk om tafel ipv overmorgen.

En ja, ik zoek wel veel afleiding maar als je weer thuis komt is het onheilspellende gevoel er weer. We wachten maar gewoon af, proberen of slapen vannacht wél lukt.

Nogmaals bedankt!

Ik vind het zo erg voor je meid, ik weet hoe angstig dat kan zijn in een onheilspellende situatie met een partner te zitten en dan aan het eind van je zwangerschap brrr. Kan je niet tijdelijk ergens anders heen? Of loop ik nu te hard van stapel. Rust is voor jou nu toch het beste lijkt me

Heel veel stekte en ik hoop dat je een goed gesprek met je vk kan hebben. Vertel haar wat er speelt dat is belangrijk.

Liefs en groetjes Peet

Goh, wat een rotsituatie, zeg, dat is iets waar je nooit op zit te wachten, maar nu helemaal niet. Inderdaad is overleg met je vk over de situatie het beste.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en als je het niet meer ziet zitten, kom je maar even steun halen bij ons op het forum, hoor.

Terug
Bovenaan