Rommelende darmen

Hoi meiden,

In het begin van mijn zwangerschap heb ik erge last gehad van rommelende darmen.
Daarna is het een aantal weken goed gegaan, tot vandaag.....Het is in alle hevigheid weer losgebarsten. Ben nu 13,5 week zwanger en eet redelijk normaal.
Heb lang niet altijd even veel trek in eten en zeker overdag eet ik niet zoveel.
Probeer wel mijn   vezels binnen te krijgen, en ook met mijn fruit zit het wel goed.
Aan mijn groenten kom ik lang niet altijd maar ook daar doe ik mijn best mee.......
Drinken doe ik voldoende, vooral veel kruiden thee enzo.

Hebben jullie tips? Of hoort het er gewoon bij?

Groetjes Rimke

Ik heb precies hetzelfde... weinig eetlust, maar netjes mijn vezels eten, bruin brood, fruit, groente enzo. Ik slik er nu probiotica bij, dat heeft geholpen, maar zo nu en dan nog steeds last maar wel stuk minder. Probiotica kan er ook voor zorgen dat je kindje straks minder last heeft van darmkrampjes.

Hoi Saskia,

Probiotica dus............ben ik net mee gestopt sinds een maand of 2.
Dronk altijd elke ochtend yakult maar hoorde dan weer, dat je af en toe ook even moet stoppen omdat je het je lijf dan te makkelijk maakt...............
Pffff, valt niet mee he?
Ik dacht dat nu het hcg minder wordt, dat dan de rommelende darmen ook over waren, maar helaas..................ach zo erg is het niet.
Heb nu een hele onderarm die bezaaid is onder de huiduitslag.............maar eventjes de tips op het topic over jeuk lezen..........

Fijne avond!!!

Hoi Rimke,
Wat bij mij goed helpt zijn 2-3 gedroogde pruimen op een dag. Je moet waarschijnlijk even wennen aan de smaak, maar het werkt wel! Of ander gedroogd fruit, het is ook nog eens erg gezond omdat er zoveel ijzer in zit!
En verder volkorenpasta eten en zilvervliesrijst, daar zitten ook meer vezels in. En echte muesli (Dus geen cruesli) ook dat wil wel eens helpen!

Succes!
Lieke

Ik heb probiotica in pilvorm, dat vond ik prettiger als yakult of vifit oid. Mijn darmengerommel gaat echt op en neer. Mijn gyn zei laatst dat het zo is dat je darmen luier worden van het hormoon oestrogeen, dus niet hcg. Het kan dus je hele zwangerschap duren.. Maar je moet ook je oude wc "gewoonte" achter je laten, ik ga nu voor de grote boodschap om de dag... hihi (zo raar om hierover te typen).

Aha!
Dus niet op basis van het HCG.................dat dacht ik...........
Pruimen ga ik eens proberen, ook om mijn ontlasting een beetje op gang te helpen...............in principe eet ik volgens mij voldoende vezels en drink ik echt meer dan genoeg op een dag............
We gaat het proberen.
Saskia: wat is de naam van die pillen die je gebruikt???

Dank jullie wel meiden!!!!
Fijne avond allemaal!

Groetjes Rimke

Wat bij mij in het begin ook goed hielp was pruimensap van zonnatura. Heel vies, maar 1 glas per dag maakte de boel goed los! hihi.

Die pillen die ik heb heten eigenlijk gewoon Probiotica Super. Ik koop ze bij een heel leuk klein oudewetse drogist in Utrecht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet waar je zo meer kan kopen, misschien bij reformwinkels of van die alternatieve drogisten. Ze hebben mij echt super geholpen.

Succes!

Terug
Bovenaan