Rommelige avonden

<p>Mijn zoontje van 2 (over een paar daagjes wordt hij 2) slaapt de laatste tijd in de avonden erg rommelig. Slapen is het geen eens, hij kan makkelijk 1 of 2 uur in bed zitten en kletsen, af en toe gaat hij weer liggen om vervolgens weer te gaan zitten en te gaan kletsen. Welk tijdrip we hem ook op bed leggen (vroeg of lat) hij blijft dit doen. We leggen hem nu dus voortaan rond 19.15/19.30uur in bed zodat hij in de hoop rond 21.30uur slaapt. S ochtends wordt hij namelijk rond 06.30uur wakker, dus ik heb liever dat hij dan uiteindelijk om 21.30uur slaapt dan pas om half11 of later. Maar ik weet niet zo goed wat ik hieraan kan doen. Iemand ervaringen mee? Is dit weer even een fase? </p>
 
Mijn dochter kletst ook altijd even voor ze gaat slapen (soms ook wel 1,5 uur of langer). Dit is naar mijn idee het verwerken van de dag dus laten wij haar lekker gaan. Ze huilt niet, maar is lekker aan t kletsen of spelen. 
Huilt jouw kindje wel? Of ga je naar hem toe? 
Mijn dochter wordt in juli 2. 
 
Slaapt hij overdag nog en hoe lang?
Hier hielp het om het middagslaapje te verkorten. Om 12.30 naar bed en om 14.00 er weer uit (voorheen sliep ze tot 15.30 en sliep ze s avonds ook pas om 21.00) Nu we haar om 14.00 uit bed halen, slaapt ze om 19.30 keurig zelf snel in!
 
Kan het zijn dat hij 's middags te lang slaapt, waardoor hij 's avonds nog niet moe genoeg is om te slapen? Dit hadden wij met onze dochter namelijk wel. Wat hielp was de middagslaap korter maken, max 1 uurtje.
Erg gezellig dat kletsen, maar slapen is beter:)
 
Kan het zijn dat hij 's middags te lang slaapt, waardoor hij 's avonds nog niet moe genoeg is om te slapen? Dit hadden wij met onze dochter namelijk wel. Wat hielp was de middagslaap korter maken, max 1 uurtje.
Erg gezellig dat kletsen, maar slapen is beter:)
 
Wat vervelend! Wij bespreken altijd de dag door met onze dochter van ruim 1,5 jaar. Wij vertellen dan wat ze die dag allemaal heeft gedaan en hoe ze dat vond. Soms ook een simpele vraag tussendoor: vond je buitenspelen leuk? Heb je lekker gegeten?
Het geeft haar enorm veel rust om op die manier de dag te bespreken en ze gaapt altijd flink aan het eind van het bespreken. We doen het ook op fluistertoon in een donkere kamer. Ik ben ervan overtuigd dat ze veel meer meekrijgen dan wij denken. Misschien helpt het bij jullie ook wat!
 
Soms laten we haar langer slapen (mijn man had gister papadag en liet haar tot 15.15 slapen). Ze ging gisteravond om 20.00 naar bed en sliep pas om 21.15... maar ze ligt lekker te kletsen dan en is niet aan het huilen/roepen ofzo. Dus ik vind het niet heel erg.. maar liever maak ik haar s middags wat eerder wakker zodat ze s avonds om 19.30 gewoon slaapt. In de ochtend is ze ook altijd 6.30 wakker, maakt niks uit hoe laat ze sliep de vorige avond..
 
Soms laten we haar langer slapen (mijn man had gister papadag en liet haar tot 15.15 slapen). Ze ging gisteravond om 20.00 naar bed en sliep pas om 21.15... maar ze ligt lekker te kletsen dan en is niet aan het huilen/roepen ofzo. Dus ik vind het niet heel erg.. maar liever maak ik haar s middags wat eerder wakker zodat ze s avonds om 19.30 gewoon slaapt. In de ochtend is ze ook altijd 6.30 wakker, maakt niks uit hoe laat ze sliep de vorige avond..
 
Terug
Bovenaan