rompertje en pyama en slaapzak?

laten jullie je kindje (mijn dochtertje is nu 5 maanden) altijd met rompertje en pyama in de trappelzak of alleen pyamaatje in de trappelzak?
De ene keer slaapt ze goed met romper en andere keer weer niet. Ik wil haar niet te warm aankleden.
 
mijn dochtertje ligt meestal met een rompertje, t-shirt en dun slaapzakje zonder mouwen. Maar haar kamertje is op het moment niet koeler dan 20 graden te krijgen!!!
Als het wat koeler is, ligt ze met romper, pyama met lange mouwen (meestal geen broek) en een dik slaapzakje. Maar meestal laat ik alsnog de mouwen van de slaapzak eraf. Het zijn van die stugge dingen.....
 
Hoi,

Thomas slaapt altijd in een romper met lange mouw en een zomerslaapzakje! En als het echt warm is, dan alleen een luier en boxershort aan in de slaapzak!
Voordat wij naar bed gaan ga ik altijd nog even kijken bij hem, en als ik voel dat hij het dan nog te warm heeft doe ik het slaapzakje helemaal uit.
Ik heb trouwens altijd de mouwen eraf, ook bij een winterslaapzak. Die zijn inderdaad zo stug en veels te lang.
 
mijn dochtertje is bijna 4 maanden en slaapt met warme dagen in rompertje mits lange mouwen, slaapzak en laken [anders is ze steeds wakker]. Heeft ze romper aan met korte mouwen dan doe ik een pyama jasje erover heen aan, Is het wat frisser dan gaat er gewoon een pyama aan en ook nog gewoon een laken en deken. Ik slaap zelf ook onder een dekbed en mijn pyama aan.
 
Op de kamer van Roos (6,5mnd) is het momenteel 26C !
Dus overdag alleen een romper en zomerslaapzak. 's Avonds doe ik meestal wel korte mouwtjes of lange mouwen aan.
Haar armpjes voelen na het slapen wel koud, maar in haar nekje en op haar lichaam is ze lekker warm.

Ik vind het ook nog steeds moeilijk hoor. Ik probeer het steeds met mezelf te vergelijken, hoe warm of koud ik het heb 's nachts.

groetjes Fleur
 
poeh he, nou nathalia heeft al een aantal weken geen rompertje aan.
zowel overdag als snachts niet.
veel te warm zeg.
slaap jij ook in een dikke pyama?
(want zo moet je het even zien, een romertje en een pyama.
en dan nog een slaapzakje?
lig ze dan ook nog onder een dekentje of niet?

mijn dochtertje (18 maanden nu)
slaapt lekker helemaal in haar nakie.
alleen luier en dun dekentje, anders slaapt ze niet hahaha

als het kouder wordt, krijgt ze steeds meer aan.
romertje, slaapzakje en in de winter een romertje, pyama en een (winter)slaapzak.

vorig jaar zomer (toen was mn dochtertje 5/6 maanden)
sliep ze in een koudere kamer.
ander huis.
daar was het in de zomer max 16 graden in huis
toen sliep ze alleen in haar slaapzakje.
swinters was het daar met een beetje geluk 18 graden overdag en max 10 graden snachts.
toen droeg ze een romer,pyama,winterslaapzak en dun dekentje.

groetjes, do
 
Ik gebruik alleen een slaapzak, geen laken of dekentje erbij. Als het zo warm is als de laatste weken dan slaapt ze overdag alleen in haar luier in een zomerslaapzak. En 's nachts in een t-shirt in haar zomerslaapzak.
Als het kouder wordt dan in een romper met pyjama in een zomerslaapzak. En ergens in de herfst stap ik dan over op een winterslaapzak eventueel met mouwen.
 
Terug
Bovenaan