Rond de 7 maanden, wat voor eetpatroon?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
onze kleine meid is nu bijna 7 maanden en krijgt bv en natuurlijk de fruit- en groentehapjes. Nu ben ik gewoon eens benieuwd hoe jullie dag eruit ziet betreft het eten en wat jullie geven, zo kan ik misschien eens wat ideetjes opdoen.
Alvast bedankt!
groetjes

Hoi

Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar.
Mijn dochtertje is nu 6,5 maand en is de derde in rij.
Maar ook ik weet niet meer precies wat die kleintjes wanneer mogen.

Volgens mij mogen ze met 7 maand brood,toch????

Groetjes Jessica

hallo dames,
ze mogen idd met 7 maanden al brood, rijstewafels en soepstengels. veel he, het brood mag zelfs met smeerpate of smeerkaas!!
zo ziet de dag van demi er uit:

730: fles van 210 + 7 schep
10:00 fruithap
1130: fles van 180 + 6
rond 1400 als ze wakker is een broodkorstje
1530 : fles van 180 +6
1715 groentehap
1930: fles van 210 + 7

als ze 7 maanden zijn vervalt de fles van 1530 want dan mogen ze rond 1130 een boterham en verschuift die fles naar 1300 ong.
en dan mogen ze tussendoor ook nog water/lauwe thee of verdunde diksap.
maar ik zou niet weten hoe ik dat allemaal in moet passen want ik hem al moeite met het bovenste schema. ze slaapt nog zoveel...
maar ja, het is het belangrijkste dat ze fruit en groente krijgen.
ohja: met 7 maanden mogen ze ook met de warme pot mee eten.

groetjes martine
demi is 6.5 maanden

Hoi!

Ik ben net met mijn bijna 7 maanden zoon op het bureua geweest en bij de dietiste geweest (in verband met koemelk allergie)
Volgens het c.b. mag hij als ontbijd een fles tussen door fruit, lunch pap of brood en rond 4 a   5 uur groente met wat thee of diksap.
Dan voor het slapen gaan weer en fles. Volgens het c.b. heeft hij genoeg aan 3 flesjes van 180 cc per dag.

Volgens de dietiste mag hij gerust nog 4 flessen van 210 cc.....

Op mijn vraag, waarom deze tegenstelde info (ze zijn beide ook van de zelfde organisatie icare) antwoorde ze, dat het niet veel uit maakt, 3 of 4 of zelfs 5 flessen. Ik vind dit heel vreemd. Ik ga maar op mijn eigen gevoel af.

Groetjes!

Hoi, Mijn zoon is nu 7,5 maand en zijn schema is als volgt sinds een paar weken:

7.30u fles 210 + 7 schepjes + 4 schepjes Nutrix
9.00-11.00 slapen
11.00 Fruithap groot potje, gaat niet altijd op
12.00 halve boterham met smeerworst, appelstroop of smeerkaas
12.45 Fles 150 + 5 schepjes + 4 schepjes Bambix
13.00-15.30 slapen
15.30 flesje appeldiksap 120 ml. of slappe thee of water
17.00 groentehap, vers of uit potje en soms een danoontje start toe
19.00 fles 180 ml + 6 schepjes (soms pyamapapje)
20.00 slapen tot volgende ochtend

Dit schema werkt erg goed voor ons. Soms slaapt hij nog even een half uur na de groentehap, anders trekt hij het niet tot 19.30-20.00u

Gr
Sandra

Hoi,

Mij werd afgelopen week op het cb verteld dat ik over mag gaan ook op een schema voor 7 maanden (Daan is nu ruim 6 1/2 mnd).

De fv rond 12 uur moet je dan iets kleiner maken en dan er een boterhammetje bij gaan geven, besmeerd met halvarine en evt. smeerkaas/smeerleverworst oid.

Mijn schema nu:

7.30/8 uur FV 180 ml + 6 schepjes
10.30/11 uur fruit
12/12.30 uur FV 180 ml + 6 schepjes of 150 ml + 5 schepjes en een boterham
15.30 uur diksap met een halve liga
16.30 uur warme maaltijd (potje of vers) en daarna evt. nog een toetje (yoghurt, kwark of danoontje)
18.45 uur FV 180 ml + 6 schepjes.

Het is voor mij de 2e dus ik ben al iets makkelijker geworden in het vooral volgen van mijn eigen gevoel wat betreft voeding.
Maar als je kindje het nog lekker doet op 4 of 5 flessen gewoon nog even doorgaan, ze geven vanzelf aan dat ze meer willen eten of iets anders willen (of gewoon af en toe iets proberen).

Liefs Saskia

Hoi,
Veerle is nu 6,5 maandjes oud en ons schema ziet er als volgt uit:

06:30 uur fles 210 cc
09:30 uur fruithapje (appel + liga gepureerd)
10:30 uur fles 180cc
14:00 uur fles 180 cc
17:00 uur groentehapje + diksap
18:30 - 19:00 uur 210 cc + bambix

Heb even een vraagje voor de moeders die al begonnen zijn met het geven van brood, hoe hebben jullie dat aangepakt. Ik geef Veerle soms wel een stuk liga in de hand maar ze vindt het totaal niet interessant en als het eten niet goed gepureerd is dan eet ze niks op, ze spuugt alles dan weer uit.

Alvast bedankt!!
Groetjes,
Floor

Hoi Floor,

Daan vind een korstje brood heel interessant, sabbelt erop en wil het helemaal in zijn mond stoppen.
Als je kindje er nog niets mee doet, gewoon over een paar weken weer proberen, zo mogen het hebben op deze leeftijd, maar het moet nog niet.

Brood moet niet al te vers zijn, anders even in de broodrooster doen. Heel vers brood kleeft erg aan het gehemelte vast en dan krijgen ze het helemaal niet weg.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan