rond de 90 hartslagen pm.

ik heb ongeveer rond de 90 hartslagen pm. ook als ik zit. kan dit kwaad? ik weet wel dat je hart meer moet pompen, maar 90 lijkt me wat veel. hoeveel hartslagen hebben jullie per minuut?
ik heb ook het idee dat ik vaker diep moet zuchten om van binnen tot rust te komen ofzo. net of ik niet genoeg lucht krijg heel raar allemaal.

wie kan mij gerust stellen? ik ben bang dat het slecht is namelijk.

alvast bedankt. en groetjes.
 
Volgens mij is het vrij normaal ik heb zelf ook een verhoogde hartslag (tot hartkloppingen toe) en ben naar de huisarts gegaan, die zei dat het heel normaal is. Ook van dat zuchten. En hoe meer je erop let hoe erger het word.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar je kan zowiezo je vk bellen als je je niet vertrouwd.

veel succes groetjes Angela
 
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar alle cijfertjes uit de gezondheidszorg zijn GEMIDDELDEN. Wat dus wil zeggen dat er ALTIJD mensen zijn die er boven en er onder zitten. Ik heb zelf, al voor de zwangerschap, een hartslag van 90 BPM in rust. Dit maakt niets uit. Het gaat voornamelijk om de bloeddruk die hiermee gepaard gaat. Die is bij mij perfect. Zolang je bloeddruk goed is, maakt het gemiddelde aantal hartslagen "niet zo heel veel uit". Mocht je zelf duizelingen ervaren of iets dergelijks, dan kun je het aankaarten bij je vk of ha. Die controleren dan je bloeddruk.
 
Voordat ik zwanger was zat mijn hartslag al tussen de 100 en 120 maar mijn bloeddruk is voorbeeldig 120/80. Zal ook wel aan 'je manier van doen' liggen. ik ben meestal nogal hyper en met van alles te gelijk bezig. Op een gezonde manier dan.
 
Terug
Bovenaan