Ronde 1, verwarrende symptomen

<p>Hoi allemaal. Ik ben hier nieuw, maar heb de afgelopen week zoveel verhalen gelezen dat ik het toch durf te wagen mijn vragen te stellen.</p><p>Ik zat 5 jaar lang aan de pil, sinds het begin van mijn huwelijk. Gezien ik bijna 31 ben, kriebelt het al jaren bij mij om voor een kindje te gaan maar mijn man is 3 jaar jonger dus hij kwam er nu net een drietal weken geleden eindelijk mee!</p><p>Toevallig was het in mijn stopweek en heb ik de pilstrip dus netjes afgemaakt op 2 mei. 6-9 mei kreeg ik de onttrekkingsbloeding. Ik heb deze altijd netjes elke 28 dagen en voor de pil was ik ook regelmatig met 27 dagen.</p><p>Tijdens de stopweek zelf zijn we niet actief geweest vanwege geen tijd in het begin van de week en tijdens de bloeding doen we niet.</p><p>Op 10, 11, 13, 15, 17 mei hebben we wel geklust. Het is heel uitputtend haha, want we zijn niet gewend zo actief te zijn in bed, omdat we niet zoveel tijd hebben en die tijd liever buitenshuis besteden/wandelen bijvoorbeeld.</p><p>Ik voel me sinds 14 mei niet zo super, erg misselijk/duizelig/pijn in mijn buik/vaak moeten plassen, noem t maar op. Ik begrijp dat dit het ontpillen is. Overigens scheid k normaal elke dag wel wat uit(ook voor de pil) maar sindsdien is dat gestopt. Op 15 mei kreeg ik flinke krampen als ik stond of zat, vroeger kreeg ik nooit krampen behalve tijdens de ongesteldheid. Op 16 mei kreeg ik ineens een vreemde slijm als rauw eiwit dat zo mijn onderbroek in floepte terwijl ik wandelde. Het voelde haast of ik in mijn broek geplast heb. Ik heb die dag erop een ovulatietest gedaan en kreeg enkel een licht streepje.</p><p>Sorry voor het lange verhaal en de details, maar mijn vraag is dus eigenlijk:</p><p>-Per wanneer kan ik mezelf testen. Ik heb 6 testen thuis haha, dus ik wil zo vroeg mogelijk beginnen. We zijn eigenlijk gwn een beetje moe van het geforceerde klussen en willen even ademruimte hebben. </p><p>-Ik begreep dat sommige dames meteen na het vergeten van 1 pil een eisprong kunnen krijgen en zwanger kunnen raken. Hoe zit dat precies en hoe relateert zich dat tot het stoppen in de stopweek en meteen actief te zijn zeg maar. </p>
 
Kan best zijn dat het al wel raak is hoor. Sommige vrouwen zijn ook echt meteen zwanger. Je kan testen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Dus dat is 2 weken na je ovulatie. Kan wel eerder maar dan heb je kans dat ie negatief geeft en kan ook zijn dat ie negatief geeft terwijl je wep zwanger bent. Sommige dames maken niet zo snel hcg aan. Ik zou wachten tot je overtijd bent of ieder geval tot 1 of 2 dagen voor je nod.


Succes!!
 
Bedankt voor je reactie. Ik wacht het dan toch maar nog anderhalve week af met mijn opgezette buik en pijnlijke steken haha.
Wachten is wel echt vermoeiender mentaal dan gedacht. Ik denk dat we het klussen ook zullen veranderen naar 2 dagen niet en 1 dag wel ipv om de dag, want dit maakt me alleen vermoeider. Ik wilde gewoon zeker zijn dat we er het uiterste uit halen, maar ben nu al doodop dus hou dit onmogelijk vol. ?
 
Je hebt maar 1x seks nodig hoor. Ja het word aangeraden maar wij hebben bij beide onze kids gewoon in de vruchtbare week gedaan wanneer we wilde en het was vrij snel raak. 
Als het na langere tijd niey lukt, kun je altijd nog naar geforceerd seks overgaan. Maar zo starten lijkt me niet haalbaar maar goed, dat is mijn perspectief :) 
 
Als op 6 mei je onttrekkingsbloeding is begonnen dan kun je nooit op 14 mei al klachten hebben die passend zijn bij een zwangerschap, want dat zou betekenen dat je in 8 dagen een eisprong en innesteling hebt gehad. Lijkt me waarschijnlijker dat dit allemaal past bij het ontpillen. Houdt er rekening mee dat je cyclus na het stoppen met de pil ontregeld kan zijn, dus dat je niet zomaar weer terug gaat naar wat je eerder gewend was (kan natuurlijk wel). Dat je cyclus bij pilgebruik regelmatig is is logisch, want zo werkt de pil nou eenmaal. Daarnaast denk ik dat je wat teveel geklust heb in je nog niet vruchtbare periode. Als je 6 mei zou rekenen als eerste dag laatste menstruatie dan verwacht je bij een cyclus van 28 dagen op 20 mei je eisprong. Sperma kan wel enkele dagen overleven, maar de dagen vlak na je menstruatie ben je over het algemeen niet heel vruchtbaar
 
Ik denk niet dat ik toen al plots zwanger werd maar dacht eerder dat ik een ovulatie voelde en dat het daarop duidde. Ik heb begrepen dat je na de pil niet per se je ovulatie pas na 14 dagen hebt, maar het dus eerder of later kan gebeuren. Maar ik heb pas sinds 17mei ovulatietesten in huis en het lijntje is vandaag redelijk donker en werd gelijkmatig donker als het teststreepje, maar na 10minuten nog niet even donker/donkerder. Ik twijfel nu of ik straks in de avond weer moet testen of morgen weer op hetzelfde tijdstip. Ik wil een afbeelding ervan delen, maar zie dat dit alleen kan als er een link is en niet als bijlage. Jammer.
 
[quote quote=10556925]Je hebt maar 1x seks nodig hoor. Ja het word aangeraden maar wij hebben bij beide onze kids gewoon in de vruchtbare week gedaan wanneer we wilde en het was vrij snel raak. Als het na langere tijd niey lukt, kun je altijd nog naar geforceerd seks overgaan. Maar zo starten lijkt me niet haalbaar maar goed, dat is mijn perspectief ?[/quote]
Ja ik weet het, maar omdat het ronde 1 na de pil is heb ik dus geen idee wanneer mijn ovulatie komt en willen we het zekere voor het onzekere nemen. Tot aan een eventuele ongesteldheid gaan we dus om de dag door. Daarna ga ik hoogstwaarsch gewoon wachten op een positieve ovulatietest rondom de geschatte datum en daar rondom klussen. Krijgen we beiden wat rust. 
 
Dat slijm is vaak ook een teken dat je op je vruchtbaarst bent. Dus dan klopt de ovulatie test wel die je gedaan hebt
Je hebt in ieder geval goed je best gedaan rond die periode??
En zaad blijft 5 dagen leven.

Je hebt ook de kans dat je lichaam inderdaad nog moet ontpillen en dat je hierdoor deze klachten heb.
Maar wie weet heb je begin juni wel een mooie test in handen!?
 
Terug
Bovenaan