<p>Hoi allemaal. Ik ben hier nieuw, maar heb de afgelopen week zoveel verhalen gelezen dat ik het toch durf te wagen mijn vragen te stellen.</p><p>Ik zat 5 jaar lang aan de pil, sinds het begin van mijn huwelijk. Gezien ik bijna 31 ben, kriebelt het al jaren bij mij om voor een kindje te gaan maar mijn man is 3 jaar jonger dus hij kwam er nu net een drietal weken geleden eindelijk mee!</p><p>Toevallig was het in mijn stopweek en heb ik de pilstrip dus netjes afgemaakt op 2 mei. 6-9 mei kreeg ik de onttrekkingsbloeding. Ik heb deze altijd netjes elke 28 dagen en voor de pil was ik ook regelmatig met 27 dagen.</p><p>Tijdens de stopweek zelf zijn we niet actief geweest vanwege geen tijd in het begin van de week en tijdens de bloeding doen we niet.</p><p>Op 10, 11, 13, 15, 17 mei hebben we wel geklust. Het is heel uitputtend haha, want we zijn niet gewend zo actief te zijn in bed, omdat we niet zoveel tijd hebben en die tijd liever buitenshuis besteden/wandelen bijvoorbeeld.</p><p>Ik voel me sinds 14 mei niet zo super, erg misselijk/duizelig/pijn in mijn buik/vaak moeten plassen, noem t maar op. Ik begrijp dat dit het ontpillen is. Overigens scheid k normaal elke dag wel wat uit(ook voor de pil) maar sindsdien is dat gestopt. Op 15 mei kreeg ik flinke krampen als ik stond of zat, vroeger kreeg ik nooit krampen behalve tijdens de ongesteldheid. Op 16 mei kreeg ik ineens een vreemde slijm als rauw eiwit dat zo mijn onderbroek in floepte terwijl ik wandelde. Het voelde haast of ik in mijn broek geplast heb. Ik heb die dag erop een ovulatietest gedaan en kreeg enkel een licht streepje.</p><p>Sorry voor het lange verhaal en de details, maar mijn vraag is dus eigenlijk:</p><p>-Per wanneer kan ik mezelf testen. Ik heb 6 testen thuis haha, dus ik wil zo vroeg mogelijk beginnen. We zijn eigenlijk gwn een beetje moe van het geforceerde klussen en willen even ademruimte hebben. </p><p>-Ik begreep dat sommige dames meteen na het vergeten van 1 pil een eisprong kunnen krijgen en zwanger kunnen raken. Hoe zit dat precies en hoe relateert zich dat tot het stoppen in de stopweek en meteen actief te zijn zeg maar. </p>