Ronde 10 regelmatige cyclus met eisprong

<p>Hallo dames,</p><p>Ik voel me al schuldig nu ik dit typ maar wil het toch even van me afschrijven. Ik weet dat er veel dames zijn die al langer bezig zijn met meer hobbels op de weg. </p><p>In januari is mijn spiraal verwijderd. Vriend was er semi klaar voor om te gaan proberen een kindje te verwekken en mijn eierstokken klapperden zo hard dat de hele buurt ze haast kon horen haha! </p><p>Doordat mijn spiraal met een hysterescopie verwijderd is werd ons aangeraden 1 cyclus te wachten voordat we echt gingen proberen zodat mijn slijmvlies kon herstellen. Prima dus. Ik werd tijdens mijn spiraal regelmatig ongesteld, iedere 26 dagen met soms een dag verschil. </p><p>Ook na het verwijderen van mijn spiraal bleef mijn cyclus op ongeveer 26 dagen zitten. De ene maand 24 dagen, dan weer 25 of 27 maar meestal 26 dagen. </p><p>Ik heb een poosje ovulatietesten gebruikt en ik vond mijn eisprong eigenlijk altijd op dag 12 a 13. Omdat ik merkte dat ik er daardoor wel erg mee bezig was gebruik ik ze sinds 2 maanden niet meer. </p><p>Eigenlijk hebben we nu seks 5 en 2 a 3 dagen voor de eisprong seks en op de dag zelf. Ervan uitgaande dat ie nog steeds op dag 12 a 13 zit. Ook na de eisprong gewoon regelmatig seks. </p><p>Ik ben gestopt met roken, eet gevarieerd, slik multivitamine voor kinderwens, heb een gezond gewicht en drink niet meer. Je weet immers maar nooit of er toch iets groeit. </p><p>We gaan ronde 10 nu in en ik begin toch wat bang te worden dat er iets mis is. Mijn beste vriendin raakte ongepland en ongewenst zwanger toen ze 18 was door 1 vluchtertje met een vreemde tijdens het uitgaan dwars door de pil heen. Daar herinnerde ze me laatst nog even aan met het oog op dat het dan wel gek ik dat het bij ons niet lukt. Dat stelt me natuurlijk niet echt gerust ook al weet ik dat het langer dat een jaar kan duren. </p><p>Ik heb de huisarts al gesproken en hij geeft aan dat dat ik me geen zorgen moet maken. Immers is mijn levenstijl gezond, heb ik een regelmatige cyclus en een waarneembare eisprong. Toen mijn spiraal is verwijderd heb ik een inwendig onderzoek gehad bij de gyneacoloog en daar was ook niets bijzonders te zien. Geen cystes, netjes rijpende follikel, normale vorm baarmoeder, geen verklevingen of vleesbomen oid. Gewoon normaal. </p><p>Maar sinds hij dit heeft gezegd ga ik eigenlijk twijfelen aan mijn partner. Hij heeft namelijk overgewicht, beweegt weinig, rookt en drinkt. Na de seks blijf ik altijd even liggen, maar als ik daarna opsta om te gaan plassen heb ik het idee dat alles er alweer uitstroomt... Zouden zijn soldaatjes de strijd dan al hebben opgegeven? Heb hem al gevraagd of hij ervoor openstaat om na een jaar proberen toch eens onderzoek te laten doen, maar dat zag hij helemaal niet zitten. </p><p>Goed ik weet niet wat ik met dit verhaal wil of wat jullie ermee moeten maar ik wilde het toch even kwijt. </p><p> </p><p> </p>
 
Je kan een thuis test doen voor de kwaliteit van de sperma.
Weliswaar niet zo uitgebreid als via het ziekenhuis maar dan heb je wel een idee.
 
Hallo,
Allereerst wil ik je eerst even een soort van gerust stellen (en daarmee mijzelf misschien ook ofzo..)
Mijn man en ik zijn nu ook ergens in ronde 7 of 8 in Maart echt bewust gaan vrijen en ovutesten enz. Maar vanaf December ook al bezig maar dan onbewust, geen ovu testen, niet altijd op de juiste dagen sex. Dus die rondes tel ik maar even niet mee.
Ik heb een cyclus uit een boekje volgens de verloskundige. 28 dagen, eisprong op dag 13, 14 of 15. Rook niet en drink niet (ja heeeeel af en toe een wijntje) slik de vitamine en let op het eten en ook voor mijn man die niet rookt en amper drinkt en dagelijks beweegt. Ook hier nog niet gelukt terwijl mijn man dus ook best wel gezond is. Jullie zijn dus niet alleen!! Maar ik snap de twijfel echt goed. Want je verwacht een beetje dat het sneller raak is omdat de cyclus zo netjes is enz enz. Wij hebben nog nooit een positieve test gehad. Maar nogmaals jullie zijn niet alleen. Het is dus een soort van "normaal" (ik vind van niet haha) maar het komt het meeste voor dat je rond het jaar zit voordat het raak is.
De thuis test... ja wij hebben m gedaan en ik weet nog niks Dus ik raad het af want het heeft mij onzeker gemaakt. Je moet namelijk zelf druppeltje van dit en van dat toevoegen en 1x te veel of te weinig en het klopt al niet meer. 
Verder kan ik niet veel neer zetten hier. Ik was in ieder geval "blij" toen ik je verhaal last. Want je denkt echt dat je alleen bent omdat het bij anderen zomaar lukt. Dus ik dacht dat mijn ervaring jou misschien ook wat zou geruststellen.
 
 
Terug
Bovenaan