Ronde 14, er even doorheen zitten..

<p>Hi meiden,</p><p>Ik heb even wat steun en wat opbeurende woorden nodig merk ik. Helaas zit ik inmiddels in ronde 14. Mijn man en ik zijn beide al getest in het ziekenhuis en de uitslagen waren positief. Er is dus niets gevonden wat een zwangerschap in de weg zou kunnen staan.</p><p>Ik ben nu al ruim 20 maanden gestopt met de pil, dus de hormonen zijn al langere tijd uit mijn lichaam.</p><p>Daarnaast heb ik al van alles geprobeerd. Het los laten, weinig stress, gezond eten, genoeg slapen, elke dag seks, om de dag seks, noem het maar op. ;)</p><p>Ik vind het nu toch gek worden dat er al zoveel rondes weinig gebeurt in mijn lichaam..</p><p>Zijn er hier meerdere meiden waarbij het langer heeft geduurd zonder reden? En hebben jullie eventueel tips qua alternatieve zorg?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Hoi Fleur,
Mag best hoor, balen en verdrietig zijn of tot het niet meer zien zitten. Als je het zo graag wil dan is elke maand ongesteld worden een teleurstelling waar je verdrietig van wordt. Ik wel. Wij hebben 22 maanden moeten wachten totdat het lukte. Bij ons was ook allebei alles in orde. Ik heb er ook vanalles aan gedaan, speciale dingen eten of juist niet. Maar het is gebeurd toen ik niet wist wanneer mn eisprong was. Normaal was ik elke maand met ovulatietesten in de weer. We waren op vakantie afgelopen zomer en ik had ze niet meegenomen. Misschien de ontspanning, wie weet. Maar hou hoop! Ik ben nu 17 weken zwanger en ik heb vorige week nog het hartje horen kloppen! Het kan echt nog gebeuren!
Hou je taai
Groetjes, susanne

Hi Susanne,
Bedankt voor je lieve berichtje! Allereerst gefeliciteerd! :) Mooi om te horen dat je geduld na zo'n lange tijd beloond is.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb mezelf vandaag alweer bij elkaar geraapt. Het is iedere maand weer een knop in je hoofd omschakelen om weer hoop te krijgen voor de volgende maand. Maar soms raak je het vertrouwen in je eigen lichaam gewoon even kwijt.
Geniet van je zwangerschap!
Groetjes, Fleur

Hoi Fleur,
Een vriendin van mij is ook een geruime tijd bezig geweest om zwanger te raken. Alles bleek medisch ook goed te zijn bij beide. Zij heeft op een gegeven moment haar eileiders door laten spuiten met olie. Doen ze in veel ziekenhuizen. Ze was daarna na 2 maanden zwanger. 
Hier een link met uitleg, misschien heb je er iets aan.
https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/contrastvloeistof-met-olie-bevordert-vruchtbaarheid.htm
Veel succes 

O wat een bizarre ontdekking! Goed om in mn achterhoofd te houden indien wij ook een hsg moeten ondergaan...

Hoi Fleur, 

Dat is ook mega frustrerend. Hier er 2 jaar overgedaan. Had echt ook wil je momenten. Ik dacht echt dat er iets mis met me was. Fertiliteit onderzoek ingegaan. Partner heeft superzaad en ik voldoende eieren elke maand. Hormonen goed in balans. Ook ik ben met olie doorgespoeld. Je bent daarna 6 mnd verhoogd vruchtbaar. Omdat alle leidingen even lekker goed zijn doorgespoeld. Maar werd niet zwanger. Hier ook alles geprobeerd. Om de zoveel dagen seks. Benen omhoog erna. Ontspannen tijdens vakanties. Nou ja zag er weinig heil in. 
Tot ik in oktober niet ongesteld werd. En nu ben ik 7 wkn zwanger. Soms duurt t langer. Geef de moed niet op. Bij twijfel jezelf en partner laten onderzoeken. 
Groetjes nvn.

Wat vervelend dat je al zolang aan het proberen bent, gelukkig is er niets geks gevonden wat een zwangerschap in de weg staat! Geef de moed niet op ☺Mijn schoonzus zat in eenzelfde soort situatie. Is begin vorig jaar getrouwd en toen gestopt met de pil. Na een jaar nog steeds geen zwangerschap en in het ziekenhuis bleek er ook met hun niets mis. Nu zijn ze deze zomer op vakantie geweest, hele actieve vakantie waar ze niet kon testen en er niet teveel aan kon denken en wat denk je? Ze is nu 20 weken zwanger van een dochtertje. Houd dus moed ik hoop dat het voor jullie ook snel zo mag zijn

Het gevoel van erdoor heen zitten had ik afgelopen week ook heel erg.
Gelukkig hebben we bij de HA een doorverwijzing gekregen bij de gynaecoloog. Uitstrijkje en inwendige echo gehad, op het eerste oog geen bijzonderheden. 15 februari een eileider onderzoek en mijn man moet 20 februari een potje inleveren. Toch hopend dat het deze maand gewoon lukt!! 
Ik schrijf veel dingen van me af in een schriftje of probeer iets anders te doen zodat je er niet te veel aan denkt (al lukt dat soms ook niet echt) We houden de moed erin en hopen snel een positieve test in handen te hebben!
Sinds oktober begonnen met acupunctuur, helaas nog geen gewenst resultaat. Nu ga ik elke 2 weken.. 

Terug
Bovenaan