Ronde 7

<p>Hoi allemaal,  Ik ben nieuw op dit forum maar ik lees al geruime tijd de verschillende topics. Super fijn dat dit forum bestaat!  Ik ben 27 jaar en mijn vriend en ik proberen nu 7 maanden om zwanger te worden. Allereerst wil ik zeggen dat dit natuurlijk helemaal niet dramatisch lang is. Maar gezien ik nogal een stresskip ben van nature begin in me nu langzamerhand wel zorgen te maken. Ik heb een regelmatige cyclus met elke maand een eisprong (voor zover ik kan zien aan de hand van ovu testen). Ik merk dat het hele zwanger willen worden me echt veel bezig houd en ik ook wel stress begin te ondervinden. En vooral nu we weer thuiswerken vanwege COVID merk ik dat ik aan bijna niets anders kan denken. Ik kan wel wat positiviteit gebruiken! Wie klets er mee? </p>

Hi allemaal! Ook ik ben 'nieuw'. Net als jou Aura lees ik al een tijd mee. En dan nu, mijn eerste bericht! Mijn (inmiddels man) wacht al een aantal jaar op mij totdat ik klaar was om voor een kindje te gaan.. Vorig jaar had ik eindelijk dat gevoel! Dus sept 2019 gestopt met de pil (na 16 jaar). Spannend maar superleuk! Heel naief misschien, maar ik dacht, dat zal niet lang duren! We roken én drinken niet, sporten veel en leven zo gezond mogelijk. Mijn vriendinnen waren allemaal heel snel zwanger. Dus waarom ik niet? Oja, ik ben inmiddels 32 jaar. Dat vind ik stiekem ook wel een dingetje..
Pas na 3 maanden kwam mijn eerste eigen menstruatie door! Yes, toch wel blij. Maar helaas, daarna weer 3 maanden wachten en toen 2 maanden. Dan ben je dus zó 8 maanden verder. Lichte paniek! Huisarts gebeld. 10 dagen primolut geslikt (om m'n lichaam te resetten en de menustratie op te wekken). Dat heeft gewerkt. Er is eindelijk een cyclus. Mijn man heeft een onderzoek laten doen (goed) en ik een inwendige echo (ook goed, geen PCOS). Nu inmiddels ruim een jaar verder.. We maken er samen het beste van maar ben er elke dag wel mee bezig hoor! Ik wacht ondertussen op een brief vanuit het zkh. Ondertussen hebben we spelletjes doen helemaal ontdekt (Clever, Keer op keer, Qwixx) en proberen we ook te ontspannen. Werken jullie beide thuis Aura? Ik mag gelukkig nog naar kantoor! Benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen :) Ik duim mee voor iedereen!

Hoi meiden, 
Ik ben 34 en nu 30 wkn zwanger van ons 1e kindje. Ik ben  jaar geleden gestopt met de pil op de dag van ons huwelijk. Helaas heeft het dus bijna 6 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Op mijn 30e verjaardag en vorig jaar heb ik 2 lisexcisies gehad. Er waren al kankercellen aangetroffen op mijn baarmoedermond. Na de operaties zou ik gewoon zwanger kunnen worden maar dat gebeurde niet. Ik heb met mijn man gesproken en we zouden dit jaar na de zomervakantie het zkh traject ingaan als ik nog niet zwanger was. Ik had al akkoord van de gynaecoloog. Op het moment dat wij dat begin dit jaar hadden besloten om iig in gesprek te gaan met fertiliteitskliniek, ervaarde ik dat ik wat minder druk voelde. Het was een druk die ik mijzelf had opgelegd. En tot mijn verbazing had ik in april een positieve test in handen en nu dus 30 wkn in verwachting. Probeer eens eerst wat minder druk bij jezelf weg te leggen... en het los te laten. 
Desalniettemin hoop ik voor jullie dat jullie snel mogen genieten van het zwanger zijn en dat jullie een gezin mogen en kunnen gaan stichten! Heel veel succes van mijn kant 
Liefs Stiertje

Ik zit in ronde 20 ongeveer, vorige jaar pcos geconstateerd in september.. we gingen januari het traject beginnen, waarschijnlijj heeft mijn vriend geen goed zaad.2 dagen na de afspraak bij de gynecologie had ik een positieve test in handen... Ik had me er bij neer gelegd dat het niet zomaar ging lukken, toen bleek ik zwanger.. Ik denk dat het zeker wel invloed heeft als je er zo mee bezig bent.. nu ronde 20 en niet zwanger naast die ene keer dan.. het is lastig om er niet mee bezig te zijn, ik snap je volkomen

Hi meiden, 
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om jullie ervaringen te lezen en dit met elkaar te kunnen delen. Ik merk dat dit mij ook wel helpt om mezelf niet compleet gek te maken. 
@gebruiker 10286496 Wat naar om te horen dat je voorheen problemen had met je cyclus weer op gang krijgen. Fijn dat je cyclus nu wel weer op gang is gekomen! En dat de testen van zowel je man als die van jou goed waren! Aan de ene kant vind ik dat de tijd zo langzaam gaat maar aan de andere kant vliegen de maanden ook voorbij. Hoe kijk jij hiertegen aan? Wat leuk dat jullie spelletjes helemaal hebben ontdekt. Ga dat hier ook maar eens introduceren haha. Ik duim ook voor jullie! 
@Stiertje Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat een goed nieuws! Geniet ervan! Zo te horen heb je heel wat meegemaakt! Je hebt ook echt gelijk over dat stukje loslaten. Ik heb dat al vaker voorbij zien komen. Ik heb mezelf voorgenomen (zoals bijna elke rond hihi) om dat de aankomende periode echt te gaan doen. Ik wil ook niet dat het mijn dagelijks leven compleet in beslag gaat nemen. 
@gebruiker10286496 Wauw zo zie je maar weer wat het los laten kan doen. Ik hoop ook voor jou dat het snel raak mag zijn. Nogmaals echt fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het niet altijd even makkelijk los kan laten. 

Terug
Bovenaan