Ronde ??

A

Anoniem

Guest
Vraagje, wat bedoelen jullie precies met: ik zit in ronde bla, bla?
Misschien een rare vraag, maar het is mij even onduidelijk.

xx Pooh

hai pooh,daar wordt mee bedoeld welke cycles je zit na het stoppen met de pil of het verwijderen van het spiraaltje,
ik bevoorbeeld ben gestopt in december 2003 met de pil en zit nu in mn 14 ronde (cycles dus) na het stoppen met de pil,snap je me nog?zo wete je hoe lang je al bezig bent.

liefs nathalie

Misschien heel blond, maar hoezo dan 14e? December is toch pas 11 maanden geleden...
Komt heel stom over dit, ik weet het.

x

Hoi Pooh,

Nee joh, je komt niet stom over !
Ik denk dat het verschil zit in de korte cyclus. (Maand heeft ongeveer 31 dagen, en een cyclus soms maar 26).

Je kan ook onder ronde verstaan, hoe vaak je ongesteld ben geworden, nadat je gestopt ben met anticonceptie.
(hoevaak het dus tegen is gevallen dat je ongesteld werd)
Succes ermee, groetjes Tanja

he pooh,

net als wat tanja zei,een maand heeft natuurlijk 30 of 31 dagen en mijn cyclclessen varieren van 24 tot 26 dagen,dus vandaar dat ik dus meer rondes heb dan de maanden dat we bezig zijn.maar geeft niet hoor,toen ik net stopte met de pil was ik ook ene leek in het zwangerwordenland en helemaal qua cycles betreft.ik was al heel jong aan de pil dus hoefde daar eigenlijk nooit echt over na te denken.succes in ieder geval.

liefs nathalie

Met de zoveelste ronde wordt bedoeld de hoeveelste poging (dus maand) dat het is om zwanger te worden.
Ik ben al 4 jaar van de pil af, maar 11 maanden bezig om zwanger te worden. Dit wordt voor ons ronde 12.
Als je een cyclus hebt van 28 dagen, heb je 13 cyclussen in een jaar. Een maand heeft natuurlijk meer dan 28 dagen.

Je ongesteldheid gaat toch niet exact per maand, maar na 28 dagen, daardoor verschuifd het allemaal weer en kom je automatisch uit op meer maanden dan 11!

Terug
Bovenaan