rondje cb en snotverkouden

Hey allemaal,

afgelopen donderdag weer naar het cb geweest. Quinn is nu 71 cm en weegt 8600 gram, zakt qua lijn steeds verder naar beneden maar is dan ook heel actief.Hoef nu pas in april met de 11 maanden pas weer terug te komen, de 9 maanden check up doen ze hier niet meer behalve als ze het nodig achten. Meneer kruipt, trekt zich overal aan op waar het hem maar wil lukken:) Wil aan de tafel staan en ga zo maar door, had m graag nog ff langer klein gehouden.
Nou is hij weer snotverkouden, hij ratelt en zaagt maar door. Ben maar weer begonnen met zn ventolin en bisolvon en zoutoplossing. Zou het zo graag van m overnemen, hij hoest zn eigen kwijt en ben af en toe bang dat ie erin blijft. Hebben jullie nog andere tips buiten de ui, stomen, bed omhoog enz. Zou het zo fijn vinden als hij gewoon lekker zichzelf kon zijn en dat kan tie nou niet echt...
Hoe gaat het verder met jullie kleintjes allemaal?

Liefs Amanda

Hey,

Heel herkenbaar..Lizzy is ook al weken continu verkouden echt niet leuk meer.
Want ze hoest ook veel erg zielig.
Doen wel Luuf voor baby'sop haar borstje smeren dan komt de boel ook weer wat losser..ken je dat Luuf ?
Is wel prettig voor ze.
Voorderest zijn ook meer tips welkom.

Liefs

Hoi,

Onze kleine Amy snottert ook regelmatig wat af.
Ik doe haar dan voor het slapen gaan lekker in bad met zwitsal eucalyptus. Helpt erg goed. Dan komen er flink klodders snot uit haha. Na het douchen haal de restjes eruit met het pompje en dan lekker zoutoplossing zodat het lekker open blijft. Daarna kan ze heerlijk met open neusje slapen.

Zelf gebruiken wij het ook onder de douche als we vol zitten. Werkt goed. Ik heb ook huismerk geprobeert maar die is lang niet zo sterk als die van zwitsal.

Luuf gebruik ik ook wel een maar we hebben dat op deze manier eigenlijk nooit nodig meer,

Verder doet ze het super. Reflux heeft ze nog nauwelijks last van. Ze weegt 8710 en is 75 cm. Verder kan ze zelfstandig zitten en in plaats van kruipen schuift ze lekker op haar billen door de kamer. ook trek ze zich lekker op en zet al wat stapjes. Ook kletst ze er lekker op los. en roep te pas en te om pas Papa en Mama haha.

Ze heeft ook ondekt dat ze de hond achterna kan. dus die heeft het soms ook zwaar haha. maar agh hij vind het zelf ook prachtig al die aandacht.

Alvast fijne feestdagen en een super uit einde. dat onze kindjes maar gezond groet mogen worden.

liefs Renske en de kleine Amy

Hey Renske,

Wat goed dat Amy ook niet veel last van haar reflux heeft.
Lizzy sinds een maandje ook niet meer.
We gebruiken nu sinds een maand nutrilon flesvoeding en is ook van de medicijnen af..dus al met al is nu over haar reflux heen gegroeid.
Limonade spuugt ze nog wel vaak terug.
Lizzy weegt nu 7790 gram en ze is 68 cm.
Wat een goede tip van die zwitsal eucalyptus
Meteen van de week even halen..wat ze zit nog steeds harstikke vol.
Is Amy nu ook van haar medicijnen voor reflux af ?

Liefs

@zeevang
Luuf ken ik idd maar had nog niet de intentie om het te gaan halen, de eerste keer goede verkoudheid was hij nog wat te jong maar het is wel een idee voor deze keer.

@renske
zwitsal eucalyptus had ik idd ook al gehoord maar niet meer aangedacht. Moet ook eerlijk zeggen dat ik daar niet aan denk omdat meneer hier 's ochtends in bad gaat omdat ik het door de weeks allemaal alleen moet doen en dan is dat vaak wat handiger maar ik kan het zeker eens gaan uitproberen.

Bedankt alvast voor deze tips!!
Ook namens ons alvast fijne dagen toegewenst en dat onze kleintjes idd maar gezond groot mogen worden!

Liefs Amanda en Quinn

@ zeevang

Ja Amy gebruikt geen medicijnen meer. Ik gebruik alleen die voeding voor spugende babytjes van nutrilon nog. Hierdoor spuugt ze nooit melk eigenlijk. Haar gewonen drinken geeft ze soms wel een beetje terug. maar agh dat zijn maar kleine beetjes. Fijn dat het met lizzy ook zo goed gaat.

liefs Renske

Ik ben vandaag ook naar het cb geweest.

Mijn zoon is op 1 week na 8 maanden. Hij is weer goed gegroeid, nu 7340 gram en 68 cm
Hij zit sinds gister op zijn handen en knieen, (had ik tenminste nog niet eerder zien doen, en zit dan lekker heen en weer te bewegen, nu nog alleen even zijn handen en voeten verzetten ;).
Vanuit lig trekt hij zich nog niet op en gaat ook nog niet zitten, maar kan al wel goed stabiel zitten en trekt zich daarvanuit wel omhoog en bij ons op schoot wel, hij moet altijd staan ;).

Kletsen doet hij ook veel, hij zegt wel papa (maar niet bewust volgens mij) mama zegt hij nog niet. Maar goed hij is dan ook helemaal papa fan, als papa in de buurt is doe ik niet meer mee ;)

Heb een speeltafel voor hem, dit vind hij helemaal geweldig, zit er dan aan te stralen en te kijken of ik wel kijk wat hij allemaal bewegen kan :).

Wat gaat die tijd snel inderdaad!

Hoop dat jullie fijne kerstdagen gehad hebben. Wens jullie ook al vast een goede jaarwisseling!

Terug
Bovenaan