Rondje recepten doen?

Zullen we weer een rondje recepten uitwisselen? Dus liever geen sites waar ik zelf moet gaan zoeken, maar een paar simpele, gezonde recepten (die makkelijk en snel klaar zijn) waar jullie peuters en kleuters van smullen.

Zo af en toe wil ik het rijtje successtory's wel weer eens afwisselen vandaar. En uiteraard eten ze inmiddels allemaal met de pot mee denk ik, maar er zijn vast wel dingen die ze éxtra lekker vinden.......

Waar hier van gesmuld wordt (om jullie wellicht weer wat ideetjes aan de hand te doen):
sperziebonen, puree, zalm
spinazie, aardappeltjes, ei
lasagna (met spinazie!) en spagettie
rijst met kip/paprika/ui//erwtjes en boursin cuisine

Vast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Susan

Nou lekker hoor!!!
Absoluut favoriet is hier het witlof met zalm stamppotje.
Aardappels koken, witlof in  stukjes snijden en roerbakken in boter, puree maken van gek. aardappels en creme fraiche, gebakken witlof en in stukjes gesneden gerookte zalm toevoegen, op smaak maken met peper en dille mmmmm....
Dan gaan de bordjes hier wel leeg.
Verder zijn de dames gek op spinazie, tomaten soep, broccolli eigenlijk bijna alles, makkelijke eters dus.

groetjes Daniëlle.

Hiya Susan!

Dit is mijn "go to" recept dat het altijd goed doet en het is echt binnen een poep en een scheet klaar (hmm misschien niet zo'n juiste uitspraak m.b.t. voedsel...)

Nodig:

Zak aardappelschijfjes
Pak Shoarmavlees
Bekertje creme fraiche
Zak gesneden andijvie
Fles gembersiroop
Zakje geraspte komijnenkaas

Maken:

In een koekenpan het shoarmavlees bereiden, als het bijna klaar is voeg je de aardappelschijfjes toe..ff laten sudderen tot de schijfjes bijtgaar zijn en op het laatst de creme fraiche erbij.

In een apparte kom mix je de rauwe andijvie met wat gembersiroop, plaats de andijvie in een ring op je bord, en schep de aarappelmix in het midden. Bovenop de andijviering kan je de geraspte komijnenkaas sprinkelen....en klaar is Klara! Het is zo simpel een heel erg yummie!

(ook even een praktische tip, de rest van de gembersiroop is heel lekker op een pannenkoek!)

Ajuus, ilja

Ik heb nog wel een hele makkelijke en snelle!
De kids lusten weinig maar vinden dit echt heel lekker...

Spinaziepasta

- pasta
-diepvriesspinazie
-1 bolletje boursin
-kleine reepjes spekjes

Kook de pasta,bak de spekjes,kook de spinazie en  doe dat  door de  gekookte pasta,bolletje boursin erbij,en de spekkies erdoor en smullen maar!!!

Groetjes Tanja

Of het een verantwoorde combi is weet ik niet maar bij gebrek aan “zin in boodschappen doen” heb ik eens risotto, ragout, hamreepjes en broccoli   in een pan gekieperd en ik kan je verklappen dat niet alleen Stijn zat te smikkelen, haha...

Ja, ik ga ze ook een keer proberen! Nou, die ragout en risotto van Stephanie, dat weet ik nog niet, maar de rest wel!

Heel simpel en lekker is ook het volgende recept:

Op grote stukken aluminiumfolie zalm(filet) leggen, sojasaus en citroensap erover sprenkelen en geperste knoflook er over. Pakketjes van vouwen en  15 a 20 minuten in de oven, 200 graden

In een wok of antiaanbakpan olie heet maken en verse spinazie roerbakken. Op smaak maken met gembersiroop.

Serveren met pandan- of jasmijnrijst.

En smikkelen maar!

Ellen mv Julian

kip en ham in stukjes snijden en in de pan bakken. tauge en gesneden champignons toevoegen. Daarna een eetlepel ketjap en een beetje sambal (of naar smaak) toevoegen. Dit samen even bakken.

In een andere pan 3 eieren roerbakken met peper en zout.
ijsbergsla in reepjes snijden.

rijst koken, als dat klaar is de eieren en kip/ham/champ/tauge toevoegen en als laatste de sla erdoor.

Ketjap saus (aanmaken uit zo'n pakje) erbij en smullen.

Wat hier ook erg in de smaak valt is
kip bakken (iets kruiden erop) champignons erdoor, daarna een blik romige champignonssoep erdoor en een bakje paturain. Dit door de macaroni doen en het is heerlijk (doen we niet zo vaak want is niet echt lekker voor de lijn)

Terug
Bovenaan