rondkijken

Hi allemaal,

Ik ben begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Ravi (bijna 13 weken) krijgt om 10 uur en om 1800 uur een flesje. Hij pakt de fles goed maar hij vind het reuze interessant om rond te kijken. Hij vergeet gewoon te drinken! Ik moet hem continue afleiden. Heb allerlei houdingen geprobeerd maar ja dat maakt hem niet uit hoor. Hij drinkt genoeg maar het is wel vermoeiend zo.

Wie herkent dit? en hebben jullie misschien nog wat tips?

alvast bedankt,
groetjes van Cindy
 
JA HOOR IK HERKEN HET HELEMAAL, en ik kan je niet blij maken hoor, het werd bij kim nog erger, het bleek dat ze gewoon de flessen zat was en zo langzamerhand toe was aan vastere hapjes. Haar klem vasthouden op mijn schoot werkte niet, ze ging ervan huilen.

sterkte en groetjes sandra
 
Wat bij ons redelijk werkt is: een aantal vingers langs zijn wang leggen. Misschien lijkt dat op het langs de borst liggen ofzo, in elk gevel scheelt het wel.
Het maakt ook uit of hij honger heeft. Hoe meer honger hoe beter hij drinkt.
succes ermee en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Oja, nog een andere ideetje: misschien komt de melk er te moeilijk uit? Als je een grotere speen probeert of de speen wat losser draait krijgt hij het wel wat beter binnen. Maar daarmee moet je ook uitkijken, want dan kan hij aan de borst ongeduldig worden en dat is nog vervelender voor je tepel...
 
Ik herken het zeker! Ik heb dat met Justin ook gehad toen hij 3 of 4 maanden was. Wat toen hielp was er voor zorgen dat hij zo min mogelijk prikkels kreeg. Dus zocht ik vaak een rustig plekje op (bijv. de slaapkamer) om daar de fles te geven. Dat werkte erg goed. Ze gaan zich nu steeds meer interesseren voor de wereld om hun heen en dat is zeker weten soms behoorlijk vermoeiend. (Voor hun zelf trouwens ook hoor...) Ik denk (weet het niet uit ervaring) dat het bij bv anders is omdat ze dan heel dicht bij mama zijn (geur, warmte etc. van mama) en dus misschien minder afgeleid worden door wat er om hun heen gebeurd.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.

groetjes Patricia
 
Wat bij ons goed werkt is een hydrofiele luier of een andere (luchtige) doek over je schouder en over het hoofdje heen. Dan kan de kleine niet afgeleid worden door de omgeving!
 
Terug
Bovenaan